14.04.2020

Чотирнадцяте квітня

Письмовий докладний переказ тексту

розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення

 Подумай та скажи:

ü  Які ви знаєте типи мовлення? (розповідь, опис, роздум)

ü  Про що йдеться у роздумі? (про причинно-наслідкові зв’язки між явищами, діями, ознаками)

ü  Яке питання можна поставити до роздуму? (чому?)

ü  Яких видів буває роздум? (розгорнутий і стягнений)

ü  Із яких частин складається розгорнутий роздум? (з трьох частин: теза, докази, висновок)

Ø  Що собою символізує дуб?

·         Уважно прочитай текст.

Могутній патріарх лісів

У багатьох українських народних піснях дуб постає як символ незламної сили, могутності та непереможного довголіття. Чому?

А ось послухайте.

Дуби й дійсно живуть надзвичайно довго. Серед них є справжні патріархи, дуби-довгожителі, яким буває понад тисячу років!

Ще в силу давнину люди поклонялися дубові, вірячи в його чудодійну силу. Слов’яни вважали дуб священним деревом. Під цими велетнями вони приносили жертви богам, справляли релігійні обряди. Предки наші навіть грізного бога Перуна вирізьблювали з дубових колод.

Знайдено незаперечні докази того, що люди ще понад п’ять тисяч років тому розтирали жолуді на борошно і випікали з нього хліб.

Обожнювання дуба, очевидно, зумовлено його довговічністю, надзвичайною міцністю деревини. Так, славнозвісний Хортицький дуб прожив майже дві тисячі років, а на Рівненщині нині росте тисячотрьохсотлітній красень.

Традиційно на відзнаку народження хлопчика садили молоденький дубок.

Шанують дуб і в наші дні. Насаджуються молоді діброви, гаї. Старі дуби охороняються законом як найцінніші пам’ятники природи.

(145 сл.)                                                                        (За С. Івченком)

3.       Словникова робота.

1)      Пояснити лексичне значення слів.

Ø  Діброва, и, ж. Листяний ліс на родючих грунтах, у якому переважає дуб, дубняк і дубник.

Ø  Довголіття, я, с. Тривале життя.

Ø  Дуб, а, ч. 1. Багаторічне листяне дерево з міцною деревиною та плодами – жолудями; дубець, дубок, дубище, дубчик, дубчак.

Ø  Гай, гаю, ч. невеликий, переважно листяний ліс, лісок, лісочок, байрак (у балці), гайок.

Ø  Патріарх, а, ч. 1. Глава роду за родового ладу; голова. 2. Перен. Найстарша, найбільш поважна людина в якому-небудь колективі.

Ø  Священний. 3. Який глибоко шанують; дорогий; заповітний.

Ø  Символ, у, ч. 1. Умовне позначення якогось предмета, поняттят або явища, розпізнавальний знак.

2)      Дібрати епітети до слова дуб.

Височенний, широченний, розлогий, сильний, міцний, могутній, старезний, довголітній, велетенський.

4.       Подумай і дай відповідь:

Ø  До якого стилю мовлення належить поданий текст?

Ø  Доведіть, що текст містить елементи роздуму.

Ø  Які ви знаєте прислів’я, приказки, побажання, порівняння зі словом дуб?(Запиши)

5.       Запиши план до прочитаного тексту

План

1)      Дуб – символ незламності, могутності та довголіття.

2)      Дуби-довгожителі.

3)      Священне дерево слов’ян.

4)      Хліб із жолудів.

5)      Найстаріші дуби.

6)      Пошанування дубів.


8.       Ще раз уважно прочитай текст.

9.       За планом письмово перекажи текст спочатку на чернетці, потім перепиши у зошит, сфотографуй та надішли мені.(На електронну скриньку: laganovskai61@gmail.com) або у вайбері - у повідомленні зазначити ПІ виконавця

Подумай:

«Що нового ви дізналися на цьому уроці?»

«На сьогоднішньому уроці для мене найбільш важливим відкриттям було…»

«Ця інформація дозволяє нам зробити висновок, що…»

«Якими думками про цей урок ви б хотіли поділитися з товаришами, батьками…»

Комментариев нет:

Отправить комментарий

ШАНОВНІ УЧНІ!!! Уважно прочитайте правила роботи з блогом!!! 1. На бокових панелях знаходите відповідний предмет.  2. Там обираєте с...