Чотирнадцяте квітня
Письмовий докладний переказ тексту
розповідного характеру з елементами
роздуму, що містить однорідні
члени речення
Подумай та скажи:
ü Які ви знаєте типи мовлення? (розповідь, опис, роздум)
ü Про що йдеться у роздумі? (про причинно-наслідкові зв’язки
між явищами, діями, ознаками)
ü Яке питання можна поставити до роздуму? (чому?)
ü Яких видів буває роздум? (розгорнутий і стягнений)
ü Із яких частин складається розгорнутий роздум? (з трьох
частин: теза, докази, висновок)
Ø Що собою символізує дуб?
· Уважно прочитай текст.
Могутній патріарх лісів
У багатьох українських народних піснях дуб
постає як символ незламної сили, могутності та непереможного довголіття. Чому?
А ось послухайте.
Дуби й дійсно живуть надзвичайно довго.
Серед них є справжні патріархи, дуби-довгожителі, яким буває понад тисячу років!
Ще в силу давнину люди поклонялися дубові,
вірячи в його чудодійну силу. Слов’яни вважали дуб священним деревом. Під цими
велетнями вони приносили жертви богам, справляли релігійні обряди. Предки наші
навіть грізного бога Перуна вирізьблювали з дубових колод.
Знайдено незаперечні докази того, що люди
ще понад п’ять тисяч років тому розтирали жолуді на борошно і випікали з нього
хліб.
Обожнювання дуба, очевидно, зумовлено його
довговічністю, надзвичайною міцністю деревини. Так, славнозвісний Хортицький дуб
прожив майже дві тисячі років, а на Рівненщині нині росте тисячотрьохсотлітній
красень.
Традиційно на відзнаку народження хлопчика
садили молоденький дубок.
Шанують дуб і в наші дні. Насаджуються
молоді діброви, гаї. Старі дуби охороняються законом як найцінніші пам’ятники
природи.
(145 сл.) (За
С. Івченком)
3. Словникова робота.
1) Пояснити лексичне значення слів.
Ø Діброва, и, ж. Листяний ліс на родючих грунтах, у якому переважає
дуб, дубняк і дубник.
Ø Довголіття, я, с. Тривале життя.
Ø Дуб, а, ч. 1. Багаторічне листяне дерево з міцною деревиною та
плодами – жолудями; дубець, дубок, дубище, дубчик, дубчак.
Ø Гай, гаю, ч. невеликий, переважно листяний ліс, лісок, лісочок,
байрак (у балці), гайок.
Ø Патріарх, а, ч. 1. Глава роду за родового ладу; голова. 2. Перен.
Найстарша, найбільш поважна людина в якому-небудь колективі.
Ø Священний. 3. Який глибоко шанують; дорогий;
заповітний.
Ø Символ, у, ч. 1. Умовне позначення якогось предмета, поняттят або
явища, розпізнавальний знак.
2) Дібрати епітети до слова дуб.
Височенний, широченний, розлогий, сильний, міцний, могутній,
старезний, довголітній, велетенський.
4. Подумай і дай
відповідь:
Ø До якого стилю мовлення належить поданий текст?
Ø Доведіть, що текст містить елементи роздуму.
Ø Які ви знаєте прислів’я, приказки, побажання, порівняння зі
словом дуб?(Запиши)
5. Запиши план до
прочитаного тексту
План
1) Дуб – символ незламності, могутності та довголіття.
2) Дуби-довгожителі.
3) Священне дерево слов’ян.
4) Хліб із жолудів.
5) Найстаріші дуби.
6) Пошанування дубів.
8. Ще раз уважно
прочитай текст.
9. За планом письмово
перекажи текст спочатку на чернетці, потім перепиши у зошит, сфотографуй та
надішли мені.(На електронну скриньку: laganovskai61@gmail.com) або у вайбері - у повідомленні зазначити ПІ виконавця
Подумай:
«Що нового ви дізналися на цьому уроці?»
«На сьогоднішньому уроці для мене найбільш важливим відкриттям
було…»
«Ця інформація дозволяє нам зробити висновок, що…»
«Якими думками про цей урок ви б хотіли поділитися з товаришами,
батьками…»
Комментариев нет:
Отправить комментарий