Тринадцяте травня
СКЛАДАННЯ ЗВ'ЯЗНИХ РЕЧЕНЬ ЗА МАЛЮНКОМ І ПЛАНОМ
1. Закріплення знань про речення, текст.
Пригадайте та дайте письмову відповідь виконавши 2 тестових завдання:
— Що таке речення? Оберіть правильну відповідь.
• Це кілька слів.
• Це слово або кілька слів, пов’язаних спільною темою, що висловлюють закінчену думку.
• Це слова на одну тему.
— Що таке текст? Оберіть правильну відповідь.
• Це кілька речень.
• Це кілька речень, об’єднаних однією темою.
• Кілька речень, пов’язаних за темою і спільним змістом.
ІІІ. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
— Сьогодні на уроці ми будемо складати речення за малюнком і планом.
— Відгадайте слово, що буде ключовим на сьогоднішньому уроці.
Складання «асоціативного куща»
— подумайте і запишіть у формі асоціативного куща як ви розумієте слово «добро»?
— Доброта — найбільша цінність нашого життя. Її не можна купити за жодні гроші, вона по краплиночці виховується змалечку. На що схожа доброта?
З давніх-давен уважали за норму допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок безхатьку, захистити старість і немічність, порятувавши хворого чи каліку, заступитися за беззахисного і скривдженого, розрадити самотніх. Хотілося б, щоб ви збагатили свої серця любов’ю до людей, своїх рідних, природи, щоб назавжди викоренили зі своїх душ зло, жорстокість, ненависть, адже тільки у світі добра панують любов і повага, мир та спокій.
— Отже, сьогодні ми поговоримо про добро.
Згадайте та запишіть гарні, добрі слова на літеру Д.
V. СКЛАДАННЯ ЗВ'ЯЗНИХ РЕЧЕНЬ ЗА МАЛЮНКОМ І ПЛАНОМ
1. Розглядання малюнків
Розгляньте ілюстрації та дайте відповіді на питання(усно)
— Хто зображений на малюнку?
— Чим вони зайняті?
— Куди прямували діти?
— Як ви це зрозуміли?
— Що можна сказати про вчинок дітей?
2. Складання розповіді
— Складіть розповідь, використовуючи слова: Дмитрик, Наталка, портфель, школа, старенька, сумка .(усно)
— А ви потрапляли в таку ситуацію, коли допомагали комусь чи вам допомагали?
— Розкажіть про ці випадки.
— Якщо вам потрібна допомога, як ви вчините?
— До кого ви звернетеся за допомогою у школі?
— А вдома?
— А на вулиці?
— Який висновок ви для себе зробили?
— У дерева повинен бути міцний корінь, а у людини — добре серце.
— А зараз прочитайте речення, які стосуються малюнків розташовані під малюнками.
Дмитрик допоміг їй встати.
Попереду них ішла старенька бабуся.
Раптом бабуся посковзнулася і впала.
У руках вона тримала важку сумку.
Діти поспішали до школи.
Наталка підняла сумку.
— Чи можна ці речення назвати текстом? Чому?
— Розташуйте речення у правильному порядку.
— Чого бракує в розповіді?
— Придумайте продовження розповіді.
— А як можна назвати нашу розповідь?
3. Самостійна робота
— Запишіть розповідь у зошити, користуючись планом.
План
1. Діти ідуть до школи.
2. Бабуся впала.
3. Допомога старенькій.
4. Добрий учинок.
4. Перевірка написаного. Виправлення помилок
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Не кожен здатний на добрий учинок. Що б ви могли зробити для родини, товаришів, тварин?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Записати 3 прислів’я про доброту.
Комментариев нет:
Отправить комментарий