15.05.2020

П*ятнадцяте травня
Микола Вінграновський. «Сіроманець» - захоплення й драматична історія про хлопчика й вовк як приклад гармонії людини й природи. Гуманізм повісті
1.Відкрийте підручник на ст. 223. Прочитайте біографію письменника. 
2. Перегляньте презентацію за посиланням
3.Відкрийте підручник на ст. 223-248. Прочитайте повість «Сіроманець» або перегляньте фільм за посиланням 
4. Відкрийте підручник на ст. 235. Виконайте (письмово) завдання №1-3. 
5. Дайте відповідь на запитання  (усно) №4-10 ст. 235-236.
6. Реальне та фантастичне у повісті.
З’ясуйте, що є реальним, а що фантастичним у повісті М.Вінграновського «Сіроманець». Результати роботи оформіть у вигляді таблиці.
Реальне і фантастичне в повісті «Сіроманець»

Реальне
Фантастичне
Наприклад. Прив’язаність тварин до людей, їхня вірність, самовідданість, розум та ін.
Наприклад. Розмови Сашка з вовком, думки Сіроманця та ін.
7. Прочитайте  та запам’ятайте. Тлумачення поняття «гуманізм».
Гуманізм – це система поглядів, згідно з якою людина сприймається як найвища цінність; гуманний – людяний.
Аналізуючи повість М. Вінграновського «Сіроманець», можна одразу зрозуміти, що її центральними персонажами є вовк Сіроманець та хлопчик Сашко. Образ вовка запропонований автором у міфологічному і навіть фантастичному контексті, який тісно пов'язаний із реальністю. Автор зображує почуття звіра з психологічної точки зору, як справжньої людини, але цей образ не має складних емоційно-чуттєвих характеристик, тому він зрозумілий навіть дітям, які сприймають вовка не як хижака, а насамперед як вірного друга хлопчика Сашка.
Сашко, незважаючи на свій юний вік, стає для вовка не лише другом, але й рятівником. Він зовсім не боїться Сіроманця, а навіть навпаки — захищає його перед дорослими, допомагає звільнитись з полону, та коли розуміє, що тварина майже втратила зір,— не роздумуючи втікає з дому та прямує з вовком у далеке місто, щоб показати його відомим лікарям. Саме в дружбі та співчутті хлопчика до вовка розкривається гуманізм повісті.
8. Рубрика “Оголошення”. Упізнати персонажа за оголошенням.
  1.  “Пропоную дружбу та порятунок дітям шкільного віку” 
  2. “Шукаю кореспондента. Маю сенсаційний матеріал.” 
  3. avramenko-147.png “Пригощаю усіх м*ясом вівці. Вовкам вхід заборонено.” 
  4. “Маю друга вовка. Тепер мені ніхто не страшний”.
  5.  “Копаю ями, Ставлю пастки для вовків. Недорого.” 9. Розгадай кросворд 
По горизонталі: 1. Чиє прізвище має лікарня для хворих на зір? 2. Хлопчик, який захищав вовка. 3. Прізвище Галі. 4. Хто з односельців з’їв вівцю на власних іменинах і звинуватив у цьому вовка? 5. Головний супротивник вовка.  6. Ім’я вчительки Сашка. 7. Вовк, який тримав у страху все село. 8. Селянин, який допомагав Чепіжному копати яму для вовка.
avramenko-148.pngПо вертикалі: 1. Різновид ліричного твору, перші літери рядків якого утворюють приховане слово.
1


1




2






3








4









5






6






7










8







10. Сфотографуй свою роботу і надішли на електронну скриньку: laganovskai61@gmail.com

Комментариев нет:

Отправить комментарий

ШАНОВНІ УЧНІ!!! Уважно прочитайте правила роботи з блогом!!! 1. На бокових панелях знаходите відповідний предмет.  2. Там обираєте с...