Шістнадцяте квітня
Розвиток зв’язного мовлення. Анотація. Складання анотації на книжку.
Одна з основних навичок сучасної людини — уміння
орієнтуватися в безмежному інформаційному просторі. Аби користуватися
накопиченими людством знаннями й досвідом, кожна людина повинна насамперед
оволодіти навичками раціональної організації роботи з книгою. Що це означає?
Перш за все — уміння швидко знайти потрібну інформацію чи книжку. За допомогою
бібліографії та анотації кожен може швидко підібрати необхідну літературу. Саме
про анотацію ми й поговоримо на уроці.
Запам'ятайте та найголовніше законспектуйте у зошит!
Робота з книгою вимагає не тільки вміння розібратися в
змісті, відібрати суттєве, головне в ідейно-тематичному багатстві твору, а й
уміння дати йому певну оцінку, зробити висновки з прочитаного. Оцінка творів
подається переважно в рецензіях (відгуках) і частково в анотаціях.
Анотація — це
короткий огляд змісту книги, статті, часто з критичною її оцінкою. Складові
елементи анотації:
— короткий зміст книги, найчастіше з рецензією на зміст;
— указівки, кому цю книгу адресовано.
Анотація здебільшого вміщується на звороті титульного
аркуша й служить для попереднього ознайомлення читача зі змістом книги. Іноді в
анотації містяться елементи оцінки книги й короткі відомості про автора.
Важливим елементом довідкового апарату книги є
бібліографічний опис, де вказано автора, назву видання і т. д.
Опрацювання схеми.
Розгляньте схему та скажіть, чи всі складові частини
анотації в ній ураховано.
Прочитайте у підручнику(Посилання на підручник: ps://pidruchnyk.com.ua/759-ukrmova-7klas-goroshkina-2015.html )параграф 33 (Вправа 220) для кращого засвоєння матеріалу та
перегляньте відео:
Ознайомтеся з поданими зразками анотацій книг. Визначте
тему, на яку написано кожну з них. Визначте, у якому зразку просто подається
інформація, а в якому містяться елементи оцінки.
З р а з о к 1
Світ міфології : Популярна енциклопедія для середнього
шкіль-
ного віку. — Х. : Сінтекс, 2005. — 176 с.
Книга знайомить читачів із витоками міфології народів світу,
її розвитком і роллю в історії людської культури. Основна увага приділяється
греко-римській, германо-скандинавській, а також слов’янській та її складовій —
українській міфології. У книзі не лише викладено основні міфи, але й наведено
їх тлумачення, пояснено причини їх виникнення. Знання міфів і розуміння їх
змісту допоможе читачам осягнути глибинний зміст творів великих майстрів
мистецтва, створених на основі міфологічних сюжетів.
Книгу призначено для дітей середнього шкільного віку.
З р а з о к 2
Дмитрієви, Микола, Марія. Заглушецька брама : Роман. — К.
: «Джерела М», 2003. — 208 с.
Ви не повірите, але всі теперішні комп’ютерні ігри
побудовані на реальних подіях. Колись на землі водилися дракони, відьми,
чаклуни, стояли королівські палаци, були таємничі печери та підземелля.
Хоча чому колись — і печери, і палаци, і підземелля досі
збереглися й ваблять до себе шукачів пригод. Тому що справжні пригоди значно
кращі за віртуальні. Отож саме пошуки пригод повели трьох хлопців у нетрі
старовинного Луцька та врешті-решт завели до кам’яного мішка. Мабуть, вони
комусь перейшли дорогу. Але не будемо забігати вперед — ви все прочитаєте самі.
Бо цікаве життя — це мандри, таємниці, переслідування і, звичайно, кохання, бо
як обійтися без кохання!
Опрацюйте пам'ятку.
Пам’ятка «Як написати анотацію»
1. Опишіть, де й коли відбувається дія.
2. Уявіть героя. Чому, на ваш погляд, його доля має
схвилювати читача?
3. Напишіть, у чому полягає проблема, з якою стикається
герой. Чи головний персонаж ризикує чим-небудь украй важливим для нього? Що він
знаходить або втрачає?
4. Запитайте в читача, як він вважає, чи зуміє герой
вирішити проблему?
5. Пам’ятайте, що анотація повинна зводитися до єдиної
ключової ідеї та бути відповіддю на запитання: «Про що ця книга?».
Ознайомтесь із порадами щодо написання анотації.
Слід зазначити, що в анотаціях часто використовують
шаблонні (стандартні) вислови:
-
У книзі
зібрано…
-
До книги
ввійшли…
- Книгу
адресовано…
- Книгу
розраховано на широке коло читачів…
Але з метою зацікавлення читачів (особливо в художній
літературі) можуть використовуватися й нестандартні фрази:
-
Чому так
трапилось, ви дізнаєтесь, прочитавши книгу…
-
Яку
таємницю приховує герой?
-
Що з ним
сталося?
-
Домашнє завдання:
Скориставшись набутими знаннями, опрацьованими порадами
та зразками, складіть та запишіть у зошит анотацію на нещодавно прочитану вами
(бажано художню) книгу, яка б викликала в читачів бажання прочитати її.
УВАГА ! Роботу сфотографуйте та надішліть на електрону скриньку свого вчителя :І група - laganovskai61@gmail.com
ІІ група- fedorakaluda@gmail.com
Комментариев нет:
Отправить комментарий