01.04.2020

Перше квітня
Письмовий докладний переказ тексту
розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення

 Подумай та скажи:
ü  Які ви знаєте типи мовлення? (розповідь, опис, роздум)
ü  Про що йдеться у роздумі? (про причинно-наслідкові зв’язки між явищами, діями, ознаками)
ü  Яке питання можна поставити до роздуму? (чому?)
ü  Яких видів буває роздум? (розгорнутий і стягнений)
ü  Із яких частин складається розгорнутий роздум? (з трьох частин: теза, докази, висновок)
ІІІ. Опрацювання теми уроку
Ø  Що собою символізує дуб?
·         Уважно прочитай текст.
Могутній патріарх лісів
У багатьох українських народних піснях дуб постає як символ незламної сили, могутності та непереможного довголіття. Чому?
А ось послухайте.
Дуби й дійсно живуть надзвичайно довго. Серед них є справжні патріархи, дуби-довгожителі, яким буває понад тисячу років!
Ще в силу давнину люди поклонялися дубові, вірячи в його чудодійну силу. Слов’яни вважали дуб священним деревом. Під цими велетнями вони приносили жертви богам, справляли релігійні обряди. Предки наші навіть грізного бога Перуна вирізьблювали з дубових колод.
Знайдено незаперечні докази того, що люди ще понад п’ять тисяч років тому розтирали жолуді на борошно і випікали з нього хліб.
Обожнювання дуба, очевидно, зумовлено його довговічністю, надзвичайною міцністю деревини. Так, славнозвісний Хортицький дуб прожив майже дві тисячі років, а на Рівненщині нині росте тисячотрьохсотлітній красень.
Традиційно на відзнаку народження хлопчика садили молоденький дубок.
Шанують дуб і в наші дні. Насаджуються молоді діброви, гаї. Старі дуби охороняються законом як найцінніші пам’ятники природи.
(145 сл.)                                                                        (За С. Івченком)
3.       Словникова робота.
1)      Пояснити лексичне значення слів.
Ø  Діброва, и, ж. Листяний ліс на родючих грунтах, у якому переважає дуб, дубняк і дубник.
Ø  Довголіття, я, с. Тривале життя.
Ø  Дуб, а, ч. 1. Багаторічне листяне дерево з міцною деревиною та плодами – жолудями; дубець, дубок, дубище, дубчик, дубчак.
Ø  Гай, гаю, ч. невеликий, переважно листяний ліс, лісок, лісочок, байрак (у балці), гайок.
Ø  Патріарх, а, ч. 1. Глава роду за родового ладу; голова. 2. Перен. Найстарша, найбільш поважна людина в якому-небудь колективі.
Ø  Священний. 3. Який глибоко шанують; дорогий; заповітний.
Ø  Символ, у, ч. 1. Умовне позначення якогось предмета, поняттят або явища, розпізнавальний знак.
2)      Дібрати епітети до слова дуб.
Височенний, широченний, розлогий, сильний, міцний, могутній, старезний, довголітній, велетенський.
4.       Подумай і дай відповідь:
Ø  До якого стилю мовлення належить поданий текст?
Ø  Доведіть, що текст містить елементи роздуму.
Ø  Які ви знаєте прислів’я, приказки, побажання, порівняння зі словом дуб?(Запиши)
5.       Запиши план до прочитаного тексту
Орієнтовний план
1)      Дуб – символ незламності, могутності та довголіття.
2)      Дуби-довгожителі.
3)      Священне дерево слов’ян.
4)      Хліб із жолудів.
5)      Найстаріші дуби.
6)      Пошанування дубів.

8.       Ще раз уважно прочитай текст.
9.       За планом письмово перекажи текст спочатку на чернетці, потім перепиши у зошит, сфотографуй та надішли мені.
ІV. Підбиття підсумків уроку
Відкритий мікрофон (рефлексія).
«Що нового ви дізналися на цьому уроці?»
«На сьогоднішньому уроці для мене найбільш важливим відкриттям було…»
«Ця інформація дозволяє нам зробити висновок, що…»
«Якими думками про цей урок ви б хотіли поділитися з товаришами, батьками…»

Комментариев нет:

Отправить комментарий

ШАНОВНІ УЧНІ!!! Уважно прочитайте правила роботи з блогом!!! 1. На бокових панелях знаходите відповідний предмет.  2. Там обираєте с...