07.05.2020

Сьоме травня

Тема: Розрізнення сполучників й однозвучних слів. Правопис сполучників (разом і окремо)

Перевірте свої знання (УСНО), які Ви засвоїли з теми «Сполучник»
Яку частину мови називають сполучником?
Чи має він лексичне значення?
Яке його граматичне значення?
Чи виконує синтаксичну роль?

Пригадай!


Перегляньте відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=J4qE3oz-shI

Запам`ятай!

    Виконайте вправу. Розподіліть сполучники: 1 - пишеться разом, 2 - пишеться окремо
(Не)наче, (не)мов, (з)того(часу), (не)мов(би)(то), то(ж), перед(тим)(як), що(б) - не можна перенести до інших слів, як(що), через(те)(що), тому(що), про(те) - можна замінити сполучником, не(наче(б)(то).
     Виконайте вправу. Перепишіть речення, розкрийте дужки.
1) Не раз стежила Улянка за зябликом, одудом, зозулею, через (те)що любила пташині голоси. 
2) Тим(то) так сміється радо, аж дивує древніх муз.
3) В усьому вагоні піднесений настрій, немов(би)то опісля незаперечної.
4) Про(те) в світлих, прозорих глибинах народної мови відбивається не тільки природа рідної країни, але(й) історія духовного життя народу.
 5) Чи є тут у полі хоч(би) одна грудочка землі, не зігріта сонцем і людськими руками?
6) Отож(бо) гула громада, як вулик.
7) Край міста на горі стоїть маленька хатинка, при(тому) старенька, обідрана. 
8) Дарма(що) з личенька спала, а справдішня козачка.
9) Над чорними очима молодиці металися, мов(би) хотіли полетіти кудись, розкрилені брови.
10) От(же) й справді, здається, були ми святі в тую зоряну ніч урочисту.
11) Я щасливий, тому(що) народився на березі Десни.
12) Ото(ж) людей на вулиці і коло хати – ніде й голки встромити.
Зразок. Не раз стежила Улянка за зябликом, одудом, зозулею, через те що любила пташині голоси.
 Перегляньте відео на тему «Сполучник і однозвучні слова», перейшовши за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=J2sZsl3Oa44

Запам'ятай!



Погрупуйте за будовою сполучники, записуючи їх у три ко­лонки. Поясніть, чому кожний зі сполучників ви віднесли саме до цієї групи (за будовою розрізняють сполучники прості, складні і складені). Знайдіть закономірність у написанні сполуч­ників. Зробіть висновок

Ознайомтеся з пам’яткою. Що нового ви дізналися?
ПАМ’ЯТКА
Необхідно вміти розрізняти складні сполучники зате, проте, щоб, якби, якщо, притому, причому та однозвучні слова, що пишуть­ся окремо: за те, про те, що б, як би, як що, при тому, при чому. Для того щоб дізнатися, як писати, треба сполучник замінити синоні­мічним сполучником:
На те й лихо, щоб (аби) з тим лихом боротись.
Що б не вишивали, вишивайте з любов’ю.


Допишіть речення. Поясніть правопис.
Вибачте мені за те…
…зате прогулявся.
Треба згадати про те…
Проте згадати…
Виконайте тестові завдання:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfXpCtdCXZxwpIpymV2y-ObjcQuckSQuEoJgipeDvYvbnn0XA/viewform?usp=sf_link

Комментариев нет:

Отправить комментарий

ШАНОВНІ УЧНІ!!! Уважно прочитайте правила роботи з блогом!!! 1. На бокових панелях знаходите відповідний предмет.  2. Там обираєте с...