Шістнадцяте квітня
Леонід Глібов. . Визначний український байкар. поет. Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки. "Щука"
Пригадайте:
Що означають зазначені терміни:
- гумор,
- сатира,
- байка,
- гумореска
- співомовка,
- усмішка,
- анекдот.
Сьогодні, ми познайомимося з життям та творчістю нового для нас письменника Леоніда Глібова. Для того, щоб ознайомитися з життям та творчістю Л. Глібова
1. Перегляньте відео:
2. Також прочитайте статтю підручника с. 233
3. Розшифруйте імена героїв байки, яку ми вивчатимемо сьогодні на уроці.
15, 10, 21, 10, 26, 32.
18, 21, 6, 15.
29, 23, 14, 0.
26, 0, 19.
28, 14, 0, 19, 0.
КАРТА — ДЕШИФРАТОР
4. Послухайте байку Л. Глібова "Щука", переглянувши відео:
5. перегляньте та дізнайтеся, що означають незрозумілі слова:
Бомагу — скаргу;
буцімто — нібито;
ставок — штучне озеро;
шаплиці — дерев'яна посудина на зразок відра, тазу, діжечки;
стряпчий — чиновник, який наглядав за ходом справ по судових установах;
завсігди — завжди;
щупачок — маленька щука (самець щуки);
катюга — кат, той, хто виконує присуди, вироки; тут: жорстока людина.
6. Виразно прочитайте байку за підручником с. 239-240.
7. Подумайте й дайте відповідь на питання:
1. Що ви знаєте про суд як законодавчий орган влади?
2. Якої шкоди завдала Щука мешканцям ставка?
3. Хто спіймав Щуку? Як про це сказано у творі?
4. Знайдіть рядки у творі, в яких автор подає опис суддів. Про що це свідчить?
5. Що пов'язувало Лисицю зі Щукою?
6. Чому Лисиця в суді з одного боку запропонувала страшну кару Щуці, а з другого їй допомогла?
7. Як ви гадаєте, чому судді під час винесення вироку Щуці послухалися Лисицю?
8. А над ким би ви здійснили суд у творі? Свою думку вмотивуйте.(Письмово)
9 Що мав на увазі Л. Глібов, висловлюючи наступне:
“Як не мудруй, а правди ніде діти.
Кінців не можна поховать...”
10. Через що, на ваш погляд, у байці не зазначено, хто конкретно подав “бумагу” до суду на Щуку?
11. Письмово заповніть паспорт твору:
1) Назва твору:
2) Автор:
3) Головні герої:
4) Тема:
5) Ідея:
6) Основна думка:
12. Скласти асоціативний кущ для характеристики образу суддів.
13. Подумайте і письмово дайте відповідь на питання:
Чого нас учить байка “Щука”? Чим вона актуальна?
14.Прочитаний твір належить до жанру байки.
Прочитайте виділене запишіть до зошитів та вивчіть:
Байка — невеликий, здебільшого віршований повчально-гумористичний чи сатиричний твір з алегоричним змістом, в якому людське життя відтворюється в образах тварин, рослин і речей.
Сюжет (фабула) байки короткий, динамічний і драматичний.
Алегорія — інакомовне відображення абстрактного поняття, переданого за допомогою конкретного образу.
Наприклад, поняття мудрості показують в образі сови, хитрості — в образі лисиці, незграбності — в образі слона, ведмедя, хижості — в образі вовка, боягузтва — в образі зайця і т. ін.
Байка, як правило, складається з двох частин: основної розповідної частини та моралі (сили), що може складатися як із цілої строфи, так і з одного рядка.
Ознаки байки:
- у байці змальовано якусь одну подію;
- дійовими особами поряд з людьми виступають тварини, рослини, неживі предмети, які уособлюють риси характеру, взаємини людей, суспільні явища, завдяки чому твір набуває алегоричного змісту;
- персонажі уособлюють певні ідеї та людські характери, приміром:
Лисиця —лукавство, хитрість, лицемірство;
Вовк — хижість, жорстокість, несправедливість;
Осел — глупоту, впертість;
Бджола — працьовитість;
- висміюються людські хиби та вади;
- майже кожна байка складається з двох основних частин: розповіді та моралі (повчання);
розповідна частина містить опис події (подій); за обсягом вона може бути невеликою або ж розлогою — може включати описи, діалоги, пейзажі, жарти тощо.
-повчальна частина (мораль) може знаходитись і на початку, і в кінці байки, а іноді взагалі бути словесно не вираженою.
15. Виконайте тестові завдання:
Комментариев нет:
Отправить комментарий