21.04.2020

Тема: Оповідання «Білий кінь Шептало». Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії, людини в суспільстві, її знеособлення

1. Для того, щоб пригадати про що Ви дізналися на попередньому уроці і чи уважно прочитали твір, виконайте тестові завдання:
2. «Усе свідоме життя я творив себе, бо тільки духовно багата особистість здатна щось справжнє написати, за наявності, звичайно, літературного таланту», – зазначив В.Дрозд у щоденникових записах під назвою «Бог, люди і я». «Білий кінь Шептало» – одне з ранніх оповідань митця, написане в ті роки, коли після епохи жорстокої цензури література як один з видів мистецтва вперше розвивається в умовах практично повної свободи. Знято будь-які обмеження. В основі твору – алегоричні образи, які допомагають зрозуміти, хто є хто. У цьому оповіданні автору вдалося «здійснитися як особистості, як літератору», адже він звернувся до надзвичайно актуальної проблеми у будь-який час – проблеми людської індивідуальності та неповторності. Про це ми і поговоримо на сьогоднішньому уроці.
3. Дати відповідь на запитання (усно)
  • Чи можна вважати Шептала уособленням людини, яка прагне до волі, вираження власної індивідуальності, оцінювати події, характеризувати побачене? Відповідь вмотивуйте.
  • Білий кінь не полюбляв побут, гурт, загорожі — це свідчення індивідуальності героя.
  • Чи пишався Шептало тим, що був єдиним білим конем у табуні? Наведіть переконливі аргументи, посилаючись на зміст оповідання.
  • Як інші коні ставилися до Шептала? Чим це викликано?
  • Чому білий кінь намагався виділитися з табуну?
  • Що відчув Шептало, вирвавшись на волю? Про що він мріяв?
  • Для чого, на ваш погляд, кінь, повертаючись до табуну, свій білий колір змінив на такий, який би його не відокремлював від інших?
  • Як ви вважаєте, чи прагнув Шептало чимось виділитися з табуну. Наведіть переконливі аргументи.
  • Вмотивуйте, що  Шептало — особистість, індивідум.
  • Можна вважати білого коня алегоричним образом?
4. Складіть інформаційне ґроно до характеристики образів героїв твору (письмово).
5. Напишіть цитатну характеристику головних героїв твору (Степан, Білий кінь Шептало).
6. «Асоціативний кущ».
Напишіть свої асоціації до білого і сірого кольору, адже саме таким постає у творі Шептало.
7. Гра „Я – психолог”.
Складіть питання для головного персонажа з метою  створення психологічної діагностики (письмово)
Картка психолога
Індивід – це окрема, конкретно взята людина.
Індивідуальність зазвичай розглядається як сукупність фізіологічних і психічних особливостей конкретної людини, що характеризують її своєрідність.
Особистість – це конкретна людина в сукупності таких духовних та психічних особливостей, якостей, які характеризують її як об'єкта громадського (та іншого) розвитку і як суб'єкта поведінки і діяльності перетворення дійсності на основі її пізнання і відношення до неї.
Особистість – це конкретна людина як носій свідомості (К. К. Платонов) і самосвідомості. 
Наприклад. Через що коню захотілося, коли він залишився самотнім, побачити конюха Степана?
Чому Шептало намагався виділитися з табуну?
Що кінь уявляв по своїй смерті?
Чому, повертаючись до конюшні, не залишився чистим і білим, а „черпнувся у грязюку і покотився по дорожній хлюповиці”?
8* Поміркуй!
1)Чи помітили ви в образі Шептала риси автора твору?
2) Чи погоджуєтеся ви з думкою В. Дрозда: «Під впливом соціуму зникає «самобуття» особистості, що, власне, й становить її елітарність, бо XX ст. не знає іншої еліти, крім людей, які в несприятливих соціальних обставинах залишилися собою».
9. Запишіть!
Алегорія (гр. allеgoria — інакомовлення) — вид метафори: інакомомовне зображення предмета чи явища через інші, подібні до них, з метою наочно показати їх суттєві риси.
Образ білого коня Шептала — алегоричний. Він уособлює яскраву людську особистість, яка під впливом повсякденного життя втрачає свою індивідуальність, губить кращі риси свого характеру, пристосовується, починає діяти, «як усі». Лише на мить вирвавшись із неволі, кінь відчув себе щасливим, але потім усе ж дійшов висновку, що краще бути покірним та слухняним під захистом сильнішого, надавати перевагу реальності, а не мрії.
10. «Паспорт твору». Напишіть аналіз твору (у зошит)
Тема: 
Ідея: 
Жанр: 
Проблематика:
Композиція.
Експозиція: 
Зав’язка: 
 Кульмінація: 
Розв’язка: 



Комментариев нет:

Отправить комментарий

ШАНОВНІ УЧНІ!!! Уважно прочитайте правила роботи з блогом!!! 1. На бокових панелях знаходите відповідний предмет.  2. Там обираєте с...