21.04.2020

Двадцять перше квітня
М. Рильський. Основні відомості про поета. Краса  рідної природи й відтворення її поетом засобами поетичної мови. "Дощ"
1.  Відкрийте підручник на ст. 212. Прочитайте біографію Максима Рильського або перегляньте відео:

Лірика М. Рильського
М. Рильський, згадуючи чарівну пору дитинства і юності, зізнався, що тоді його особливо захоплювала природа в усьому її розмаїтті — «весняні фіалки, що проростають з-під жовтого й багряного торішнього листя, напружене життя птиці, риби, звіра, таємниче занурювання в воду рибальського білого поплавця, посвист качиних крил». Власні спостереження вічно мінливого світу природи доповнювалися інформацією з прочитаних книжок — не тільки популярно-природничих, а й художніх, у яких той дивовижний світ також поставав у різноманітних, часто незвичних ракурсах.
Світ природи відбивається вже в перших віршах Рильського, зокрема й тих, що становили збірку «На білих островах» (1910). Ця збірка юного поета була збіркою початківця, який, однак, уже вправно володів і віршем і словом.
Природа рідного краю — головний образ ліричних поезій книжки «Під осінніми зорями» (1918) та ідилії «На узліссі» (1918).
Слово вчителя. Дощ таке явище природи, яке нікого не залишає байдужим. Для одних він надокучлива перешкода прогулянкам та іграм або якійсь роботі на вулиці, для інших благодатна, довгоочікувана небесна волога, на котру чекає кожна квіточка, травинка, деревце. Недаремно діти бігали під теплим літнім дощиком і співали:
Дощику, дощику, припусти
Та на бабині капусти…
Коли довго не було дощу й міг постраждати врожай, виходили в поле з хресним ходом і молебнями, просили в Бога життєдайної небесної води. Про дощ складено багато художніх творів, і з одним із них ви ознайомимося сьогодні
2. Відкрийте підручник на ст. 213. Прочитайте поезію «Дощ» або перегляньте відео:

3.  Відкрий підручник на ст. 214. Виконай завдання № 3-5, 12

Слово вчителя. У поезії Максима Рильського найголовніше місце посідає тема людини і природи. У кожному рядку ніби відбувається їхнє єднання. Автор доводить, що людина і природа нероздільні. У роздумах про життя поет доходить висновку, що людина не може існувати без природи, особливо наголошує на людському відчутті краси. Максим Рильський майстерно відтворює звуки природи, тонко розуміє її «мову». Він вплітає в рядки поезії надзвичайно яскраві спостереження. Читаючи ці рядки, мимоволі переймаєшся поетовими емоціями, переживаєш разом з ним радість бачення прекрасного.
4. Вправа «Кольорова образність». Напиши колір або перемалюй та розфарбуй праву колонку тим кольором, який в тебе асоціюється з цими словами.
КАРТКА «КОЛЬОРОВА ОБРАЗНІСТЬ»
БЛАГОДАТНИЙ, ДОВГОЖДАНИЙ,

ДИВНИМ СЯЙВОМ ОСІЯННИЙ,

ЗОЛОТИЙ ВЕЧІРНІЙ ГІСТЬ

ВПАВ БАДБОРО, СВІЖО, ДЗВІНКО

НА ЗАКУРЕНІ БУДИНКИ

ЗГОЛОДНІЛИХ ПЕРЕДМІСТЬ.

ВІДКРИВАЙ ГАРЯЧІ ГРУДИ,

МАТИ-ЗЕМЛЕ! ДОЩ ОСТУДИТЬ,

ОЖИВИТЬ І ЗАПЛІДНИТЬ, -

І ПШЕНИЦЕЮ Й ЯЧМЕНЕМ

БУЙНИМ ПОВІВОМ ЗЕЛЕНИМ

БІЛІ СЕЛА ЗВЕСЕЛИТЬ.

Після виконання усіх завдань, виконайте тестові завдання, за посиланням:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfrPrPQaZ3Xa5-d0fWvhaGxuMNlptEVO0JEOd1ywA58dkE3sw/viewform?usp=sf_link

Комментариев нет:

Отправить комментарий

ШАНОВНІ УЧНІ!!! Уважно прочитайте правила роботи з блогом!!! 1. На бокових панелях знаходите відповідний предмет.  2. Там обираєте с...