30.03-03.04.2020



Тема уроку:   Леся Воронина. Фантастична, романтична, багатоепізодна, повість про виховання гідності та мужності «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Стосунки між різними поколіннями в родині. 
Х І Д   У Р О К У
І. Організаційний момент.
Підготуйте свої зошити та запишіть:
Тридцяте березня
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9»Стосунки між різними поколіннями в родині. 
ІІ.  Гра « Знайди код»
Розставити  у правильній послідовності події 6-12 розділів повісті.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.  Мотивація навчальної діяльності.
Звісно, всі ми добре знаємо, що бути боягузом – ганебно, а брехати не можна, але… Не все так просто в цьому світі, далеко не так просто…
Боятися – ганебно? Але бояться абсолютно всі (природна реакція людини на небезпеку) і сміливець не той, хто не відчуває страху, а той, хто може подолати свій переляк і діяти не зважаючи на нього. Саме це і відбувається з Климом Джурою. Лише за один день неймовірних пригод у товаристві боягузів Клим дуже змінився, він сам себе не впізнає, бо найскладніше зламати в собі боягуза вперше, і якщо ти зміг це зробити, то набудеш досвіду мужності, який допоможе долати твій страх і надалі.
Пригоди тривають, завдання ТТБ  не виконане. Отож, вперед – на зустріч новим пригодам.
ІV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
1. Виразне читання 13 – 20 розділів повісті (стисло). СТР. 201- 210
2. Питання після тексту
Подумай і дай відповідь:
-         Що вразило Клима, коли він біг вулицею, повертаючись з будмайданчика? 
-         Від кого отримав допомогу Клим? 
-         З ким проживав Климко? 
-         Де в той момент знаходились батьки хлопчика? 
-         Де працювала бабуся  Климка? 
-         Що найбільше ошелешело хлопчика, коли він повернувся додому? 
-         Що змусило хлопчика вступити в «бій» з прибульцями? 
-         Що нового взнає Клим про свою бабусю Соломію? 
-         Яке нове завдання отримує Климко? 
-         Яку інформацію отримав хлопчик з екрану   старої скрині? 
Інформаційна довідка.(для ознайомлення) Папірус - (грец. πάπυρος) — товстий папероподібний матеріал, що виготовлявся в стародавньому Єгипті зі стебел рослини циперус папірус (Cyperus papyrus) родини осокових, яка росла на берегах Нілу. В подальшому використовувалася як основа для письмен. Папірус в перекладі з єгипетської — «дар річки». У Єгипті були бібліотеки, що містили до тридцяти тисяч сувоїв; особливо багата бібліотека була в Олександрії. Папірус настільки був поширений, що єгипетські купці загортали в нього покупцям товар.. Найдавнішому свитку папірусу налічувалося понад п'ять з половиною тисяч років. При виготовленні писального матеріалу стебла папірусу очищалися від кори, серцевина розрізалась чи розділялась на тонкі довгі смужки. Ці смужки укладали тісними рядами на гладку і рівну поверхню і змочували водою. На перший ряд розстиляли інший ряд, але вже поперек. На них викладали під прямим кутом ще один ряд смужок і поміщали під прес. Після сушки лист папірусу відбивали молотком. Потім листи папірусу, що вийшли, склеювалися в свити, а в пізніший час — з'єднувалися в книги .
Єгипетські піраміди - найбільша архітектурна пам'ятка Стародавнього Єгипту, одне з семи чудес світу.  Піраміди - це величезні кам'яні споруди пірамідальної, ступінчатої чи баштоподібної форми, збудовані як гробниці для фараонів Давнього Єгипту. Усього в Єгипті знайдено 118 пірамід. При згадці єгипетських пірамід, як правило, мають на увазі розташовані в Гізі, неподалік від Каїру Великі Піраміди.

Усього кілька секунд і Климко перемістився до Африканського континенту. Через технічні несправності експерементальної машини часу, Климко прибув на одну добу пізніше  і не встиг попередити  батьків про  небезпеку. Що робити? Як бути? Хлопчик розуміє, що майбутнє його сім’ ї залежить тільки від нього. Порятунок людства залежить тільки від нього. Потрібно діяти, не гаючи жодної хвилини. Треба зустріти космічних прибульців як слід.
V. Систематизація й узагальнення знань.
 Робота з літературознавчими словниками.
ПРИГАДАЙТЕ
Події у художньому прозовому творі  викладено в певній послідовності відповідно до задуму автора з таким розрахунком, щоб якнайповніше розкрити характери героїв, ставлення письменника до зображуваного. Це сюжет.
Сюжет – послідовність подій, яка складає зміст художнього твору. Сюжет складається з певних частин: експозиція – письменник розповідає про час і місце дії, знайомить з героями; зав’язка –подія, від якої починається історія героїв твору; розвиток дії ; кульмінація – найнапруженіший момент в житті героїв; розв’язка – чим закінчується історія.
У творі може бути змінений порядок елементів сюжету, може бути відсутнім якийсь з елементів, а кульмінацій буває кілька.
2. Проблемно – пошукове завдання.
Доведіть, що твір  Лесі Вороніної «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9» є фантастичною, романтичною, багатоепізодною повістю. (письмово)
 VІ. Підсумок уроку.
1. Гра „Займи позицію”.
-  Що можна сказати про родину Клима? Які стосунки між членами родини: Климком і бабусею, Климком і батьками?
Родина дуже важлива у житті кожної людини. Це найближчі, найрідніші люди, яких ми дуже любимо, які дарують нам тепло та допомагають у складних ситуаціях. Родина – це наш маленький світ, у якому все зрозуміле, дороге. Справжня родина – це більше, ніж просто бути родичами. Це особливе ставлення одне до одного. Це любов, взаємоповага, допомога і турбота. І саме такою є родина Климка Джури.
VІІ. Домашнє завдання. Прочитати 21-35 розділи повісті, вміти переказувати зміст, визначити елементи сюжету повісті.

Тема: Леся Воронина "Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9".  Клим Джура - рятівник світу. Його друзі та вороги
Хід уроку

Підготуйте свої зошити та запишіть:

Друге квітня
Леся Воронина "Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9".  Клим Джура - рятівник світу. Його друзі та вороги

Усі ми, люди, маємо якість свої особисті страхи. Хтось бореться з ними і перемагає, а хтось звикається з думкою про те, що страх сильніший за нього, і живе все життя зі своїми страхами, що множаться в геометричній прогресії. 
Епіграфом до нашого уроку є слова автора вивченої повісті – Лесі Воронини: «Боягуз, котрий переміг свій страх – найсильніша людина у світі».
 Як вважаєте ви? Чи погоджуєтесь з цим твердженням?
ПОМІРКУЙТЕ :
-         Чи є у вас фобії ? Чи боїтесь ви чого-небудь?
-         Опишіть, що відчуваєте, коли вас охоплює страх.
-         Ви змогли б перебороти його, що для цього потрібно зробити?
-         Чи траплялось вам зустрічати людину, яка майже нічого не боїться?
 Діти, поміркуйте, яку людину можна назвати сміливою. А допоможе нам це зробити виконання вправи «Асоціативний кущ»  (записати у зошити)
На основі записаного «Асоціативного куща» доповніть і поясніть значення вислову «Сміливою є людина…»(письмово)
Отже, ви зрозуміли яку людину можна назвати сміливою. І сьогодні ми маємо схарактеризувати образ Клима Джури та дізнатися чи дійсно хлопець був сміливим та перш ніж перейти до характеристики Клима, перевіримо чи уважні ви читачі, для цього виконайте тестові завдання: 
Поміркуйте :
Перелічіть пригоди, в які потрапляв Клим Джура, щоб врятувати Землю від синьомордів.
Як ви гадаєте, чому хлопчик зрозумів, що планета в небезпеці ?
 Доведіть, що завдяки своїм діям Клим Джура подолав страх і став справжнім сміливцем.
 Які емоції і почуття у вас виникають, коли ви читаєте про пригоди Клима Джури.
 Що ти порадив би ровесникам, які не можуть з якихось причин подолати свій страх?  - ПИСЬМОВО

     Хто такий Клим Джура?
     Як ти вважаєш, які риси характеру були притаманні головному герою?
     Чому Клима хотіли зробити членом ТТБ?
   Досліди спільні та відмінні риси характеру Клима Джури та Сашка Смика.
МОЛОДЦІ, а для узагальнення образу Клима Джури у зошиті накресліть та заповніть таблицю:
ХАРАКТЕРИСТИКА ОБРАЗУ КЛИМА ДЖУРИ:

ПІБ персонажа

Вік

Місце проживання

Рідні

Заняття

Риси характеру

Поведінка, вчинки хлопця.

Стосунки з однолітками, дорослими.

Стосунки Клима з бабусею.

Стосунки хлопця з батьками.



Образ Клима Джури неможливо розглядати окремо, адже його оточували люди. Головним ворогом хлопця був Сашко Смик. Він уникав його, тікав, ховався. І одного разу потрапив у секретну лабораторію ТТБ. Там він провів експеремент, який змінив хлопця. Давайте зіставимо образи хлопчиків, склавши діаграму Вена.
Для цього у зошиті намалюйте два кола, які перетинаються, у лівому запишіть коротко риси, які притаманні Климові, у правому - Сашкові, а на перетині, що - спільно між хлопцями.
"Діаграма Вена"
Подумайте : 
Чому, на вашу думку, Климові вдалося подолати страх  і стати сміливим та відважним? Свою відповідь побудуйте за схемою: «Я вважаю…» - «Тому що…» - «Наприклад…» - «Отже…»
Чи вплинув життєвий приклад Клима на вашу поведінку? Як саме? Відповідь аргументуйте.(Письмово)
Домашнє завдання. Написати листа головному героєві повісті Климові Джурі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

ШАНОВНІ УЧНІ!!! Уважно прочитайте правила роботи з блогом!!! 1. На бокових панелях знаходите відповідний предмет.  2. Там обираєте с...