03.04.2020

Тема: Структура тексту (зачин, основна частина, кінцівка).
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент.
Відкрий зошит та запиши:
Третє квітня
Структура тексту (зачин, основна частина, кінцівка).
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
                 З останніх букв поданих слів утворіть нове слово та запишіть. Дід, синиця, кит, море, канал.
У дуплі у дятла дім. Дятленятам добре в нім.
         Який звук найчастіше повторюється?
Дд ддд ДдД
                 Роз'єднайте слова. Напишіть каліграфічно. Дятелузимкуїстьнасіннязшишок.
         Сьогодні ми будемо спостерігати за тим, як будується текст, з яких частин він складається.
1. Уважно прочитай та запам*ятай
         Текст — немов будинок. Він має свій початок. Будинок починають споруджувати з фундаменту. Текст починають будувати з одного чи кількох ре­чень, що становлять його початок, або зачин. У зачині коротко повідомля­ється те, про що йтиметься в тексті. Далі у будинку зводять стіни, у тексті — складають основну частину. З неї ми дізнаємося про основне, головне, про що хотів повідомити автор у тексті. Будинок завершується дахом. А в текстах має бути висновок. Це кінцівка тексту.

         Прочитайте виразно текст. Що означає слово мереживо?
Мереживо — ажурний візерунок, зроблений на тканині з висмикнутих ниток.
Дівчинка сиділа біля вікна і в’язала мереживо*.
З темного кутка виглядав чорний павук. «Оце так сітка, — думав павучок. — На таку гарну сітку полетить найхитріша муха». Якось павук усівся на мереживі й здивувався: сітка не липуча, значить, у ній не може заплутатися мушка.
Дівчинка знову чарувала біля свого мережива, а павучок спостерігав із кутка.
                                                               За Василем Сухомлинським
  Про що йдеться в тексті?
 Доберіть заголовок до розповіді із запропонованих:
  
Павук і мереживо. Дівчинка-трудівниця. Цікавий павучок.
  Запишіть заголовок у зошити.
  Прочитайте виділене речення. Це — початок розповіді, або зачин.
  Спишіть початок розповіді в зошити.
  Порівняйте зміст другого і третього абзаців.
  У якому з них викладено основний зміст?
  Отже, другий абзац — це основна частина.
 Прочитайте третій абзац. Це кінцівка.
  Спишіть кінцівку.

  Зверніть увагу, що кожна частина тексту пишеться з нового рядка. Це — абзац.
  Скільки в тексті частин? (3) Скільки буде абзаців? (Теж 3)
Пам'ятай!
Текст можна поділити на абзаци. Абзац містить одне або декілька речень. Ці речення зв'язані між собою за змістом. Абзаци також зв'язані між собою за змістом. Кожний абзац починається з нового рядка.

2.        Продовжіть речення. Спишіть.
Кожен текст має зачин, основну частину і кінцівку. Кожна частина починається з абзацу.
            Прочитайте текст. Знайдіть у ньому зачин, основну частину, кінцівку. Бджілка розправила крильця й зникла в грушевому верховітті.
Біля криниці стояла величезна дубова бочка.
Варвара зачерпнула води з бочки й понесла. Зирк, а там бджола плаває. Дівчинка покликала Дениска. Хлопчик знайшов трісочку і вихопив нею бджілку.
                                                                                          За Василем Чухлібом
  Придумайте до тексту заголовок і запишіть у зошити.
  Розмістіть частини тексту в логічній послідовності.
  Запишіть складений текст.
  Скільки в тексті абзаців?
 Поділіть на склади для переносу слово крильця.
  Зробіть звуко-буквений аналіз слова бджола.
  Поясніть невідповідність кількості букв і звуків.
  З яких частин складається текст?
  Як виділяється кожна частина тексту на письмі?
Виконай тестові завдання

Комментариев нет:

Отправить комментарий

ШАНОВНІ УЧНІ!!! Уважно прочитайте правила роботи з блогом!!! 1. На бокових панелях знаходите відповідний предмет.  2. Там обираєте с...