30.04.2020

Тридцяте квітня
Степан Руданський. "Запорожці у короля". Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над власною безпорадністю, вміння відстояти свою гідність
1. Подумайте
— Що вам відомо про козаків, а саме: їх побут, звичаї, характери?
— Назвіть відомі вам твори про козацтво.
Щоб дізнатися хто ж такі козаки та чим вони займалися перегляньте відео:

Сьогодні ми перегорнемо ще одну сторінку творчості Степана Руданського, сповнену народного жарту, гумору, дотепу, щирого сміху, прочитаємо "незрівняні в своїм роді співомовки" (І. Франко) та поділимося враженнями від прочитаного.
Про сміливість, кмітливість, дотепність козаків, їхнє почуття гумору ходили легенди. Чого варті хоча б ті прізвища-прізвиська, які вони давали новоприбулим: Непийвода, Неїжко, Недайкаша, Неїжборщ, Нагнибіда, Паливода, Перебийніс, Убийвовк, Куйбіда, Несвятипаска, Задуйвітер та ін.
Згадаймо картину І. Рєпіна "Запорожці пишуть листа турецькому султанові"
Запорожці (картина) — Вікіпедія
Народні перекази говорять про те, як запорожці вміли давати відсіч тим, хто ставився до них із пихою, хотів принизити, посміятися з них, хай це був навіть сам король чи його вельможі. Мабуть, саме на таких переказах і будував співомовки С. Руданський.
2. Перегляньте відео та познайомтеся зі співомовкою Сю Руданського "Запорожці у короля":

3. Ознайомтесь зі значенням нових слів:
Жупани — верхній одяг, оздоблений хутром, був поширений серед заможного козацтва та польської шляхти.
Кармазиновий — з дорогого старовинного темно-червоного сукна.
Храбренні — хоробрі.
Ляхи — поляки.
Щільник меду — лист, утворений чашечками з воску; бджоли та оси роблять його для зберігання меду.
4. Подумайте:
— Як король зустрів козаків?
— Зачитайте рядки, в яких описано зовнішність козаків. Яким ви побачили запорожців?
— Чому ляхи, побачивши довгі вуса козаків, вирішили нагодувати гостей сметаною?
— Як виявили винахідливість козаки, щоб запобігти насмішкам з боку ляхів?
— Чи імпонує вам така риса вдачі козаків? Чому?
— Чого вчить нас ця співомовка?
— Якби тобі довелося покласти на музику співомовку "Запорожці у короля", то яким би настроєм вона була б перейнята?
5. Письмово визначте тему, ідею, основну думку.
6 Складіть асоціативний кущ до образів козаків та короля?
7. Навчиться виразно читати співомовку стр. 246.
8. Виконайте тестові завдання:

Комментариев нет:

Отправить комментарий

ШАНОВНІ УЧНІ!!! Уважно прочитайте правила роботи з блогом!!! 1. На бокових панелях знаходите відповідний предмет.  2. Там обираєте с...