04.05.2020

Четверте квітня
Ю. Винничук "Місце для дракона"Підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя. Проблематика твору.
  1. Дайте відповідь на запитання (усно)
  • Де відбуваються події, описані у творі? 
  • Яким зображає автор Люботинське князівство? Підтвердіть текстом.
  • Поясніть значення слів «переситився спокоєм».
  • Чому так ведуть себе містяни? Чи влаштовує їх такий спосіб життя?
  • Якого давнього звичаю неодмінно повинен дотриматися князь?
  • Чи можна сказати, що князь був дбайливим батьком?
  • Чи лише за доньку переймався князь? Чому?
Висновок. Отже, князь був людиною сірою, буденною, недалекоглядною, проте звичай підштовхував його до дії.
  • Яким постає перед нами дракон?
  • Чому автор, усупереч загальноприйнятим уявленням, зображує дракона саме таким?
  • Під дією кого відбувається «олюднення» дракона?
  • Чому Пустельник не відразу погодився навчати дракона грамоті?
  • Поясніть цитату «…хто хоч краплю мудрості зачерпне, довіку ситий не буде…»
  1. Робота з таблицею. (письмово)
Які ідеї сповідує Дракон, а які князь?
Дракон
Князь




  • Як це характеризує дракона Грицька?
  • А чи готовий до виконання християнського обов’язку князь?
  • Втіленням чого є в творі Пустельник?
  • Поясніть слова Пустельника: «Зрозумій: коли йде війна – гинуть лише вояки. А коли володар хоче зміцнити владу, – поети гинуть у першу чергу».
  • Поясніть підтекст: «Якщо зла не буде, звідки добро пізнаєш?»
  • Що символізує герць між Драконом і князем?
  • Чому дракона звати Григорій, а в князя немає імені? (Дракон уособлює в собі кращі риси людини-християнина: походження імені Григорій грецьке, від слова «григорео», що трактується як «пильнувати». Ім’я Григорій асоціюється з ідеальним християнином. Князь же немає імені. Він безликий, бо безлика і сіра його душа.)
  • Знайдіть у тексті епізод, у якому прослідковується найвища напруга.
  • Про що свідчать ці епізоди?
  • Чи готовий світ до співіснування з такими законами князівства Драконом? Чому?

  1. Напишіть  проблематику твору (письмово)
Назвіть 10 Божих Заповідей. Чи порушував їх дракон? 
1. Нехай не буде в тебе інших богів, окрім мене.
2. Не взивай намарно ім’я Господа Бога твого.
3. Пам’ятай день святий святкувати.
4. Шануй твого батька і твою матір.
5. Не вбивай.
6. Не чини перелюбу.
7. Не кради.
8. Не свідчи неправдиво на твого ближнього.
9. Не пожадай жінки твого ближнього.
10. Не пожадай нічого, що є власністю твого ближнього.
- Чи заподіяв дракон комусь шкоду?
- Як ставилися інші персонажі твору до дракона?
- Які риси характеру притаманні дракону, Пустельнику, князю? 
  • Давайте пригадаємо значення слова альтруїзм.
  • Хто такі альтруїсти? (написати у зошит визначення)
  • Які асоціації викликає у вас слово самопожертва. Укладіть асоціативний кущ. (письмово)
- Що спонукало дракона піти на самопожертву? 
- Кого з персонажів повісті ми можемо вважати альтруїстом?
5. «Доміно» (письмово).
  • Які критерії розрізнення добра і зла?
  • Складіть доміно, добираючи синоніми до слів «добро», «зло».
Добро – вірність,
Зло – жорстокість, …
  1. «Паспорт» твору (письмово)
Автор
Жанр:  
Тема
Ідея: 
Проблематика
Герої: 
Місце: 
Час:
Виконайте тестові завдання:

Комментариев нет:

Отправить комментарий

ШАНОВНІ УЧНІ!!! Уважно прочитайте правила роботи з блогом!!! 1. На бокових панелях знаходите відповідний предмет.  2. Там обираєте с...