Четверте квітня
Ю. Винничук "Місце для дракона"Підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя. Проблематика твору.
Ю. Винничук "Місце для дракона"Підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя. Проблематика твору.
- Дайте відповідь на запитання (усно)
- Де відбуваються події, описані у творі?
- Яким зображає автор Люботинське князівство? Підтвердіть текстом.
- Поясніть значення слів «переситився спокоєм».
- Чому так ведуть себе містяни? Чи влаштовує їх такий спосіб життя?
- Якого давнього звичаю неодмінно повинен дотриматися князь?
- Чи можна сказати, що князь був дбайливим батьком?
- Чи лише за доньку переймався князь? Чому?
Висновок. Отже, князь був людиною сірою, буденною, недалекоглядною, проте звичай підштовхував його до дії.
- Яким постає перед нами дракон?
- Чому автор, усупереч загальноприйнятим уявленням, зображує дракона саме таким?
- Під дією кого відбувається «олюднення» дракона?
- Чому Пустельник не відразу погодився навчати дракона грамоті?
- Поясніть цитату «…хто хоч краплю мудрості зачерпне, довіку ситий не буде…»
- Робота з таблицею. (письмово)
Які ідеї сповідує Дракон, а які князь?
- Як це характеризує дракона Грицька?
- А чи готовий до виконання християнського обов’язку князь?
- Втіленням чого є в творі Пустельник?
- Поясніть слова Пустельника: «Зрозумій: коли йде війна – гинуть лише вояки. А коли володар хоче зміцнити владу, – поети гинуть у першу чергу».
- Поясніть підтекст: «Якщо зла не буде, звідки добро пізнаєш?»
- Що символізує герць між Драконом і князем?
- Чому дракона звати Григорій, а в князя немає імені? (Дракон уособлює в собі кращі риси людини-християнина: походження імені Григорій грецьке, від слова «григорео», що трактується як «пильнувати». Ім’я Григорій асоціюється з ідеальним християнином. Князь же немає імені. Він безликий, бо безлика і сіра його душа.)
- Знайдіть у тексті епізод, у якому прослідковується найвища напруга.
- Про що свідчать ці епізоди?
- Чи готовий світ до співіснування з такими законами князівства Драконом? Чому?
- Напишіть проблематику твору (письмово)
Назвіть 10 Божих Заповідей. Чи порушував їх дракон?
1. Нехай не буде в тебе інших богів, окрім мене.
2. Не взивай намарно ім’я Господа Бога твого.
3. Пам’ятай день святий святкувати.
4. Шануй твого батька і твою матір.
5. Не вбивай.
6. Не чини перелюбу.
7. Не кради.
8. Не свідчи неправдиво на твого ближнього.
9. Не пожадай жінки твого ближнього.
10. Не пожадай нічого, що є власністю твого ближнього.
- Чи заподіяв дракон комусь шкоду?
- Як ставилися інші персонажі твору до дракона?
- Які риси характеру притаманні дракону, Пустельнику, князю?
- Давайте пригадаємо значення слова альтруїзм.
- Хто такі альтруїсти? (написати у зошит визначення)
- Які асоціації викликає у вас слово самопожертва. Укладіть асоціативний кущ. (письмово)
- Що спонукало дракона піти на самопожертву?
- Кого з персонажів повісті ми можемо вважати альтруїстом?
5. «Доміно» (письмово).
- Які критерії розрізнення добра і зла?
- Складіть доміно, добираючи синоніми до слів «добро», «зло».
Добро – вірність, …
Зло – жорстокість, …
- «Паспорт» твору (письмово)
Автор:
Жанр:
Тема
Ідея:
Проблематика:
Герої:
Місце:
Час:
Виконайте тестові завдання:
Комментариев нет:
Отправить комментарий