14.05.2020

Чотирнадцяте травня
П. Глазовий. "Найважча роль" "Заморські гості", "Похвала". Іронічно пародійна спрямованість гумористичних і сатиричних творів
Доброго ранку! Шановні шестикласники, сьогодні на уроці ви познайомитеся з творчістю ще одного письменника-гумористи П. Глазового. Для цього виконайте ряд завдань:
1. Пригадайте:
- що таке гумор?
- що таке іронія?
- що таке сатира?
- чим іронія відрізняється від сатири?
- що таке інверсія?
Молодці, ви пригадали ті терміни, які знадобляться на сьогоднішньому уроці.
2. Перегляньте відео та опрацюйте статтю підручника ст. 250
3. Склади логічну схему «Павло Глазовий». Намалюй у зошиті ромашку, у пелюстки якої запиши важливу інформацію про автора.
4. Перегляньте відео: "Найважча роль":
5. Дайте відповіді на питання(усно):
 — Чи бували ви в театрі? Чи слідкували, як актори виконують свої ролі?
— Що потрібно, щоб роль виконати якнайкраще?
— Що свідчить про «сліпу любов» матері до сина?
— Якою була наука у хлопця?
— Як у назві простежується гумористична спрямованість твору?
— Яке значення останнього рядку гуморески?
— Чи бували ви в театрі? Чи слідкували, як актори виконують свої ролі?
— Що потрібно, щоб роль виконати якнайкраще?
— Що свідчить про «сліпу любов» матері до сина?
— Якою була наука у хлопця?
— Як у назві простежується гумористична спрямованість твору?
— Яке значення останнього рядку гуморески?
Письмово визначте тему та ідею гуморески.
6. Перегляньте відео:
7. Ознайомтеся зі значенням невідомих слів:

Словничок-довідничок
1. Райрада – орган місцевого самоврядування, що представляє спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст певного району в межах повноважень, визначених Конституцією України.
2. Галасувати – здіймати галас; сильно кричати.
3. Козирнув – привітав по-військовому, прикладаючи руку до козирка кашкета.
4. Шпана – хуліган, паскудна людина
5. Благородні – чесні, порядні.
6.  Мер – голова органу місцевого самоуправління в ряді країн.
8. Усно дайте відповідь на питання:

 – Знайдіть у тексті підтвердження звідки ж приїхали гості до України?
–  У якому ж місті відбуваються події? 
–  Якою мовою гості із Канади спілкувалися з міліціонером? Зачитайте.
–  Подивіться й знайдіть на карті Україну й Канаду, де проходять кордони названих країн?
Карта мира на русском языке со странами - AnnaMap.ru
– Про що це говорить?  (Тому, що у Канаді живе багато вихідців з України, які незважаючи ні на що, зберегли українські традиції й мову, любов до своєї далекої Батьківщини).
(Еміграція - вимушена чи добровільна зміна місця проживання окремих груп людей (емігрантів, переселенців), переселення зі своєї батьківщини, країни, де вони народилися і виросли в інші країни глобального суспільства з економічних, політичних або релігійних причин
–  Зачитайте що здивувало гостей у мові міліціонера?
–  Чи довів міліціонер хибність думки канадців про застосування української мови на Вкраїні? Як саме?
–  Як він охарактеризував гостей? (культурні, благородні люди. Одна із рис українців – бачити в людях гарне)
  – Кого і чому звинуватив міліціонер стосовно зневажливого ставлення до рідної мови?
– Це гумористичний чи сатиричний твір? Свою думку обґрунтуйте. (засудження тих, хто цурається своєї мови. Розповідається з болем у серці).
Письмово визначте тему та ідею гуморески.
9. Перегляньте відео:

10. Дайте відповіді на питання (усно):

- Про кого йде мова в цій байці? 
- Чим незвичні ці муха й павук? (це алегоричні образи)
Яким постає перед нами павук? Підтвердіть свою відповідь рядками з тексту.
Якою показано муху? Знайдіть і зачитайте ці рядки в байці.
Хто ж дає таку характеристику мусі?
А які форми похвали ви знаєте?
Комплімент - це особлива форма похвали, вираз схвалення, поваги, захоплення; люб'язності, приємні слова, утішний відгук, відфільтровані лестощі. 
Компліменти — простий, але потужний засіб, що допомагає встановлювати добрі стосунки з іншими людьми.
Ле́стощі — похвала з корисливою метою, підлабузництво, лукава догідливість, удаване схвалення, принижене потурання. 
– Чи дійсно павук говорить правду мусі стосовно її зовнішнього вигляду?
З якою метою павук вихваляє муху?
Знайдіть і зачитайте мораль цієї байки.
Які риси людської вдачі засуджує автор цими рядками? (лестощі)
Визначте головну думку цього твору (не бути підступними та не вірити облесливим словам).
Як ви вважаєте, цей твір гумористичний чи сатиричний? Свою думку обгрунтуйте.
Письмово визначте тему, ідею та мораль байки.
11. Сфотографуйте свою письмову роботу та надішліть на електронну скриньку: laganovskai61@gmail.com
12. Навчиться виразно читати байки за підручником.
13. Вивчить одну з гуморесок П. Глазового (на вибір) напам*ять, зніміть відео, де ви читаєте напам*ять та надішліть на мою електронну скриньку до 18.05.2020
БАЖАЮ УСПІХУ

Комментариев нет:

Отправить комментарий

ШАНОВНІ УЧНІ!!! Уважно прочитайте правила роботи з блогом!!! 1. На бокових панелях знаходите відповідний предмет.  2. Там обираєте с...