Інклюзивне навчання 6 клас. Українська мова



Тема. Читання мовчки (розуміння, запам’ятовування)  текстів.
Хід  уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Відкрий зошит та запиши :
Тридцяте березня
Читання мовчки
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Мовленнєва розминка
Робота над скоромовкою.
Навчися читати скоромовку та вивчи її на пам*ять
На город заліз гарбуз, у землі засів, загруз.
Налетіла враз гроза й намочила гарбуза.
Зморщив лоба той гарбуз:
 «Ох, забув узять картуз...»                         В. Кравчук
Робота над чистомовкою.
Навчися правильно читати:
Щі-щі-щі — понад шляхом є кущі.
Ока-ока-ока — на кущі сорока.
Ня-ня-ня — там маленьке зайченя.
Ик-ик-ик — здивувався хлопчик.
3. Гра «Утворіть слова за зразком». За зразком запиши у зошиті:
Борода — бородище,                                    голова —
лапа —                                                           яма —
кавун —                                                        ведмідь -      
вовк —                                                          морква —
комар —                                                        кіт —
павук —                                                        вітер —
буряк —                                                       помідор —
гарбуз — гарбузище
4.Дидактична гра «Збери слова». Склади та запиши слова:
Буз, гар; бу, гар, зик; ще, гар, зи, бу.

III. РОБОТА НАД ТЕКСТОМ ЗА ЗІРКОЮ МЕНЗАТЮК «ГАРБУЗИЩЕ».

Словникова робота.  Робота зі словником.
Тлумачення слів.  Уважно прочитай та запам*ятай:
Огудиння - стебла чи гілки повзучої, виткої рослини.
Зніяковів – смутився
Залопотіли-зашуміли.
Прядиво – волокно, приготовлене до прядіння.
Допровадили – дотягли.
Читання мовчки:
Уважно прочитай текст та дай відповіді на питання після тексту:
       Гарбузище
      На городі між огудинням  зацвіла жовтогаряча квітка. Побачив її молодий джмелик і здивувався.
— Що з тебе виросте, з такої великої?
— Здоровенний гарбуз виросте! Ось я його покажу.
      Квітка зібрала пелюстки вузликом, — і справді, на стеблі зеленіє гарбузик.
— Оце велетень? Оцей лопуцьок? Ой, розсмішила! — джмелик затрясся, загудів від сміху.
— Я ще маленький... — зніяковів гарбузик. — Але я виросту.
      І він почав рости. День росте, другий росте, тиждень росте... Залопотіли соняхи, затріщало огудиння, — то Михась партизанить у кукурудзі.
— О, гарбузик! Дай-но зроблю з тебе корову. Роги будуть з прутиків, хвіст із прядива...
— Не чіпай мене, Михасю, бо я ще малий! Хай-но стану завбільшки як твоя голова!
— Як моя голова? Гаразд, почекаю.
       Росте гарбузик та й росте. Чималий зробився. Вітер його обвіває, сонечко зігріває.
— Це ще би дощику...
      Почув дощик — закапотів, залопотів по городу. Гарбузик умився, дощівки напився і знов росте.
      Після дощу прийшов на город Михасько.
— Де тут мій гарбузик? О, який! Вже й за голову більший. Зроблю-но я з тебе страховище. Виріжу рот-очі, вправлю свічку всередину і понесу, коли стемніє, на роздоріжжя. То-то всі поналякуються!
— Не зривай мене, Михасику! Почекай трохи. Я ще більшим стану, як млинові жорна.
— Що ж, будь по-твоєму. Тільки гляди, не обдури.
       Вже й соняхи поперецвітали,  а гарбуз знай росте. Зробився великий, як млинові жорна! Аж у землю вгруз.
— Це ще би сонця... — каже.
  Визирнуло сонечко, скісним променем вересневим пригріло гарбузові боки.   Вони й пожовтіли.
      Прилетів джмелик. Сів на гарбуз й питає:
 — Де тут той лопуцьок, що вирости нахвалявся?
— Ось де я, під тобою! — гуде гарбузище. — Тепер мене здалеку видно.
— Хіба це ти? Це ж гора! І чому ти жовтий?..
— Бо на кашу пора!
       Прийшов на город Михась, тато, дід Михасевий, ще й сусіда покликали. Ледве гуртом гарбуз у двір допровадили. А що вже було з нього каші — з пшоном, з маслом, — на все село!                                (Зірка Мензатюк, 298 слів)
Виконай тестові завдання
Подумай і усно дай відповіді на питання:
-Назвіть дійових осіб твору.
-Яким гарбузик був спочатку?
-Що розсмішило молоденького джмелика?
-Що хотів Михась зробити з гарбузика? Що йому завадило?
-Що допомогло вирости гарбузові?
-Чому джмелик не побачив гарбуза?
-Як він його назвав? Про що запитав?
- Як гарбуз потрапив у двір?
-Чому вибраний такий заголовок до твору?
-Яким став гарбуз?
    -Які слова допомагають дібрати відповідну інтонацію? (Джмелик здивувався, затрясся, загудів від сміху, питає, гарбузик зніяковів, просить, гуде).



Тема уроку : Заголовок, його відповідність змістові тексту. Підбір  заголовку
до тексту
Хід уроку
І Організаційний момент.
Підготуй зошит та запиши:
Тридцять перше березня
Заголовок, його відповідність змістові тексту. Підбір  заголовку
до тексту
ІІ Актуалізація опорних знань учнів.
ІІІ. Осмислення нових знань.
Розглянь сторінки підручника та виконай усі вправи та завдання:



ІV. Підсумок уроку.
– Що ми вчилися робити на сьогоднішньому уроці?
– Чи сподобалось вам добирати заголовки до текстів?
– Чи завжди до тексту можна дібрати заголовок?

Виконай тестове завдання:


Тема: Структура тексту (зачин, основна частина, кінцівка).
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент.
Відкрий зошит та запиши:
Третє квітня
Структура тексту (зачин, основна частина, кінцівка).
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
                 З останніх букв поданих слів утворіть нове слово та запишіть. Дід, синиця, кит, море, канал.
У дуплі у дятла дім. Дятленятам добре в нім.
         Який звук найчастіше повторюється?
Дд ддд ДдД
                 Роз'єднайте слова. Напишіть каліграфічно. Дятелузимкуїстьнасіннязшишок.
         Сьогодні ми будемо спостерігати за тим, як будується текст, з яких частин він складається.
1. Уважно прочитай та запам*ятай
         Текст — немов будинок. Він має свій початок. Будинок починають споруджувати з фундаменту. Текст починають будувати з одного чи кількох ре­чень, що становлять його початок, або зачин. У зачині коротко повідомля­ється те, про що йтиметься в тексті. Далі у будинку зводять стіни, у тексті — складають основну частину. З неї ми дізнаємося про основне, головне, про що хотів повідомити автор у тексті. Будинок завершується дахом. А в текстах має бути висновок. Це кінцівка тексту.

         Прочитайте виразно текст. Що означає слово мереживо?
Мереживо — ажурний візерунок, зроблений на тканині з висмикнутих ниток.
Дівчинка сиділа біля вікна і в’язала мереживо*.
З темного кутка виглядав чорний павук. «Оце так сітка, — думав павучок. — На таку гарну сітку полетить найхитріша муха». Якось павук усівся на мереживі й здивувався: сітка не липуча, значить, у ній не може заплутатися мушка.
Дівчинка знову чарувала біля свого мережива, а павучок спостерігав із кутка.
                                                               За Василем Сухомлинським
  Про що йдеться в тексті?
Доберіть заголовок до розповіді із запропонованих:
 
Павук і мереживо. Дівчинка-трудівниця. Цікавий павучок.
  Запишіть заголовок у зошити.
  Прочитайте виділене речення. Це — початок розповіді, або зачин.
  Спишіть початок розповіді в зошити.
  Порівняйте зміст другого і третього абзаців.
  У якому з них викладено основний зміст?
  Отже, другий абзац — це основна частина.
Прочитайте третій абзац. Це кінцівка.
  Спишіть кінцівку.

  Зверніть увагу, що кожна частина тексту пишеться з нового рядка. Це — абзац.
  Скільки в тексті частин? (3) Скільки буде абзаців? (Теж 3)
Пам'ятай!
Текст можна поділити на абзаци. Абзац містить одне або декілька речень. Ці речення зв'язані між собою за змістом. Абзаци також зв'язані між собою за змістом. Кожний абзац починається з нового рядка.

2.        Продовжіть речення. Спишіть.
Кожен текст має зачин, основну частину і кінцівку. Кожна частина починається з абзацу.
            Прочитайте текст. Знайдіть у ньому зачин, основну частину, кінцівку. Бджілка розправила крильця й зникла в грушевому верховітті.
Біля криниці стояла величезна дубова бочка.
Варвара зачерпнула води з бочки й понесла. Зирк, а там бджола плаває. Дівчинка покликала Дениска. Хлопчик знайшов трісочку і вихопив нею бджілку.
                                                                                          За Василем Чухлібом
  Придумайте до тексту заголовок і запишіть у зошити.
  Розмістіть частини тексту в логічній послідовності.
  Запишіть складений текст.
  Скільки в тексті абзаців?
Поділіть на склади для переносу слово крильця.
  Зробіть звуко-буквений аналіз слова бджола.
  Поясніть невідповідність кількості букв і звуків.
  З яких частин складається текст?
  Як виділяється кожна частина тексту на письмі?
Виконай тестові завдання



Шосте квітня 
Структура тексту(зачин(вступ), основна частина, висновок)
Переглянь відео та пригадай з яких частин складається текст:


Письмово у зошиті виконай наступні завдання:




Сьоме  квітня
Поділ текстів на логічно завершені частини за даним планом.
Щоб дізнатися, що таке логічно завершені частини та що таке план, переглянь відео:


Виконай ряд поданих завдань:
Після виконання усних і письмових завдань, виконай тестові завдання:


Десяте квітня
Поділ текстів на логічно завершені частини за даним планом.
Пригадай:
Що таке текст?
З яких частин складається текст?
Що таке абзац? 
Що таке план?
Виконай ряд письмових завдань:
Виконати І завдання - усно , ІІ- письмово:
Виконати І завдання - усно, ІІ - письмово.

Тринадцяте квітня 
Складання простого плану тексту
1. Пригадай, що таке текст, та які елементи складають його будову, після цього виконай завдання усно:
Прочитати подані в двох колонках записи. У якій з колонок подано текст, у якій – окремі речення? Свою думку довести.


З покоління в покоління передавали українці перлини усної народної творчості. Це багатство поволі стікалось у духовну скарбницю народу.
З народних переказів і легенд ми дізнаємося про походження географічних назв.  У яскравих барвах оживає  минувшина Запорозької Січі та її лицарів.
По сьогодні кожен знаходить у легендах і переказах духовну поживу, переймається ще більшою любовю до свого краю й народу.
Легенда – жанр усної народної творчості, переказ про життя якоїсь особи або незвичайну подію, оповитий казковістю, фантaстикою. Слово до слова - і зложиться мова. Вовк сірий відзначається високим розвитком нервової діяльності, особливо гострим слухом і нюхом. Такий утвір природи, як Бердянська коса, є перлиною Азовського моря. Вечір пісню соловїну слухав і зірки ронив.
2. Пригадай, що таке абзац та як ділити текст на абзаци?
3. Розглянемо приклад поділу тексту на абзаци.
1 абзац
Чомга – водяний птах. Увесь час на воді проводить. Навіть гніздо у неї плавуче. Знайде чомга купу старого торішнього очерету, наносить туди м`яких корінчиків, пір`ячка й улаштує гніздо. У такому гнізді і пташенят виводить. Вони, як тільки вилупляться, відразу ж  плавати можуть.
 2абзац
Цілий день чомга з пташенятами по озеру плаває. А як малеча натомиться, залізе до матері на спину й сидить. Плаває чомга по озеру й пташенят на собі возить.(Г.Скребицький, В.Чапліна)
Chomga t10.jpg
3. Уважно прочитай та з*ясу, що таке план тексту!
В першому абзаці розповідається про чомгу і про те, як вона доглядає за пташенятами і влаштовує своє гніздо, а в другому – як вона плаває зі своїми пташенятами по озеру. В кожному з цих абзаців можемо прослідкувати мікротему(Те, про що розповідається у абзаці).
До кожного з таких абзаців можна добрати заголовок, а із цих заголовків – скласти план.

Чітко сформульовані, пронумеровані й належним чином записані мікротеми тексту становлять його план.План може складатися із розповідних, питальних, спонукальних речень.
4. Прочитай текст та план після тексту та добери і запиши у зошит заголовок і спиши план до тексту.
Українці дуже люблять васильки. Ці невеликі скромні квіти. В засушеному вигляді вони мають сильний стійкий запах.
Цілющі властивості васильків здавна відомі. Їх використовують як лікувальний засіб при високій температурі. З васильків роблять купель для дітей при багатьох хворобах.
Васильки є уособленням чистоти й прив’язаності. Вони згадуються в багатьох народних піснях.

Цей текст можна поділити на два абзаци, наприклад:
1.Васильки.
2.Лікарська рослина.
Ці два абзаци, які ми коротко назвали, називаються планом. Наш план налічує два пункти.
Vasulku t10.jpg
5. Склади план до наступного тексту та добери до нього заголовок.
Наші предки дуже шанували воду. Вважалося великим гріхом кинути у річку чи озеро сміття, каміння. Не випадково вода виступає неодмінним учасником багатьох свят. Не забудьмо при цьому і кроплення святою водою, Водохрещення і свято Івана Купала…При цьому шептали, промовляли: «Ішла баба із-за моря, несла цілий віз здоров`я, тому і цьому – шматочок, а тобі – увесь візочок».
Вода, вважалося, має велику цілющу силу: вона миє, очищає. Тому з лікувальною метою збирали росу, а воду брали у річці. І неодмінно до схід сонця – що до цього з неї ніхто не черпав.
Відерце опускали поволі у річку і тримали проти течії. З колодязя брали рано-вранці, стоячи спиною до заходу, обличчям на схід сонця. Додому йшли спроквола, не поспішаючи – не озираючись!
Беручи воду, промовляли : «Здрастуй, водо жива, земле родюча, колодязю батьківський! Благослови води набрати для зцілення людей наших, трударів і мучеників, Дай води од лихої біди!» Коли вмивали дитину, промовляли: «Мати моя, водо моя! Мати-водице, мати-водичко, умий доні личко!»
Ворожки-знахарки пришіптували біля хворого: «Водичко-водичко, омивай і зціляй. Як ти чиста і свята, моя ясна дитина, в святій воді омочена. Водичко,  о водо, з первовіку ти чиста!»(«Дванадцять місяців»)

Voda t10.jpg

Сфотографуй свою роботу та надішли мені на електронну скриньку Laganovskai61@gmail.com! Бажаю успіху!!!
Чотирнадцяте квітня
Складання простого плану 









Комментариев нет:

Отправить комментарий

ШАНОВНІ УЧНІ!!! Уважно прочитайте правила роботи з блогом!!! 1. На бокових панелях знаходите відповідний предмет.  2. Там обираєте с...