Інклюзивне навчання 5 клас. Українська мова

Тридцяте березня 
Заголовок тексту

Хід уроку
І Організаційний момент.
Підготуй зошит та запиши:
Тридцять перше березня
Заголовок, його відповідність змістові тексту. Підбір  заголовку
до тексту
ІІ Актуалізація опорних знань учнів.
ІІІ. Осмислення нових знань.
Розглянь сторінки підручника та виконай усі вправи та завдання:



ІV. Підсумок уроку.
– Що ми вчилися робити на сьогоднішньому уроці?
– Чи сподобалось вам добирати заголовки до текстів?
– Чи завжди до тексту можна дібрати заголовок?

Виконай тестове завдання:



Тридцять перше березня 
Поділ тексту на абзаци
1. Прочитайте.
Осінь
Настала похмура осінь. Накрапає дрібний дощ. По небу по-
взуть темні хмари.
Зникають мухи. Жуки ховаються під кору дерев. Вони засина-
ють до весни.
Природа готується до зустрічі зими.
Дайте відповіді на питання, якщо виникнуть труднощі, скористайтеся підказкою нижче:
— Це текст? чому? 
(Так. складається з речень, речення
пов’я- зані за змістом, є заголовок.)
— Скільки в ньому частин? 
(3)
— як ви дізналися?
 (Кожна частина починається з нового
рядка.)
— як називається перша частина тексту? Зачитайте її.
— як називається друга частина тексту? Зачитайте її.
— Зачитайте третю частину тексту. як вона називається?
— Скільки абзаців?
 (Також 3)
— Запишіть перший абзац. Виконайте звуко-буквений аналіз
слова дощ.
2. Прочитайте  пам’ятку
Пам’ятай!
Текст можна поділити на абзаци. Абзац містить одне або декілька речень. Ці речення пов’язані між собою за змістом. Абзаци також пов’язані між собою за змістом. Кожний абзац починається з нового рядка.
Щоб краще запам*ятати, що таке абзац перегляньте відео:


3 . Визначте послідовність абзаців, пронумеруйте їх. Приду-
майте заголовок. Запишіть текст.
На землі лежало четверо жовторотих пташенят. Батьки їхні
кружляли над своїми дітками і кликали на допомогу.
У нас під стріхою жили ластівки. Аж ось трапилася велика
біда. Під час вітру гніздо впало і розбилося.
Василько поклав малих у капелюх і прибив його під стріхою.
ластівки дуже зраділи і почали годувати пташенят.
4.  Цікаво знати!
— Абзац ще називають червоним рядком. є такий вислів: «Пишемо з червоного рядка». чому рядок, з якого починається абзац,
називають червоним, а не білим або синім? А ось чому. У давні
часи книги переписували від руки. Перед писарем стояли дві чорнильниці. В одній чорнило — чорне, а в другій — червоне.
Весь текст писали чорним чорнилом, а коли починали писати нову
сторінку, міняли пензлика і малювали гарний візерунок першої
літери червоним кольором. червоний рядок — це означало
гарний рядок.
Отже, абзац — це частина тексту від одного червоного рядка до
іншого. Скільки в тексті абзаців, стільки і частин.
— чи будь-яка частина тексту може починатися з абзацу?

Сфотографуйте виконані завдання та надішліть мені


Перше квітня
РМ. Переказ тексту за поданим планом.
1. Уважно прочитайте уривок з оповідання О. Буценя «Хто дужче любить?».

Були якось Петько з Миколою в лісі. Суниць вони назбирали мало, зате двох їжаків зловили. Понесли хлопці їжаків додому. Минуло ще кілька днів. Знову зустрілися хлопчики і засперечалися, хто з них більше любить свого їжака. Петько хвалиться, що годує їжака молоком, всякого ганчір'я намостив йому в кутку, мало не голки йому чистить. А Миколка сумно мовчав. Йому нічого було розповідати. Він відніс їжака до лісу і випустив на волю.

2. Усно дайте відповіді на питання:

- Куди ходили хлопці? •

- Що вони там робили?

- Куди хлопці віднесли їжаків?
- Про що сперечалися друзі, коли зустрілися?
- Хто насправді більше любить їжака?
3. Запишіть план у зошити
План
1. Петько і Миколка в лісі.
2. Зустріч хлопчиків.
3. Розповідь Петька.
4. Мовчання Миколки.
4. Вдруге уважно прочитайте текст 
5. Переказ тексту за планом 
Перекажіть текст за планом, спочатку усно, а потім запишіть переказ до зошиті.
Сфотографуйте та надішліть мені.

Шосте квітня
РМ Діалог, його розігрування   відповідно  до запропонованої ситуації спілку-вання, пов’язаної із життєвим досвідом учнів
Подумай та скажи:
·        Яку роль у житті кожного відіграє спілкування?

·        Від чого воно залежить?
·        Як називається розмова двох і більше осіб?
·        Як називаються слова кожного учасника діалогу?
·        Як вести діалог?
Сприйняття і засвоєння матеріалу
Спостереження над мовним матеріалом
СКУПИЙ
Усі вважали мене добрим, та я був скупий. Мені, наприклад, було шкода віддавати свої речі, навіть непотрібні. Я казав: «Бери, будь ласка», а самому було жаль. Або приходив із гостей додому і починав шкодувати, що зїв мало цукерок. Мені було дуже соромно, що я такий жадібний і скупий. Скоро мені стало зовсім тяжко віддавати свої речі.
Якось до мене підійшов Володя.
-Дай  книжку почитати…
-Не можу. Сам читаю,- кажу.
-А потім даси?- питає Володя.
-Потім дам.
Петя попросив у мене олівці – помалювати, а Гена – шахи – пограти.
- Не можу дати. Сьогодні сам малюватиму,- сказав я Петі.
А Гені сказав:
- Увечері сам гратиму в шахи.
Через два дні Володя зустрічає мене і каже:
-Прочитав?
-Що?- запитую.
-Книжку.
-А-а-а! Ще ні. Я повільно читаю. Кожну сторінку.
-Ну добре. А коли закінчиш, даси?
-Дам.
Того ж дня до мене підійшов Петя.
-Сьогодні даси?- питає мене.
-Ні, не можу. Сам читаю.
-Що читаєш? – усміхнувся Петя.
-Книжку.
-Та я в тебе олівці просив,- нагадав він.
-А-а! Малюю ще, малюю!
Потім я зустрів Гену.
-Ну як? Зараз даси?- питає
-Ні, ні! Сам читаю! Тобто малюю! Тобто граю!
Після цього хлопці в мене нічого більше не просили.
Мені купили м’яч, і я вийшов з ним у двір. Хлопці грали у настільний теніс. Я прибіг до них, показав м’яча і запитав:

-         Подобається?
-         Хороший м’яч!- сказали хлопці й знову почали грати в теніс.
Від здивування я не знав, що робити. Я бачив, що хлопцям дуже хочеться пограти, та вони не просили м’яча. Я пограв трохи сам, і мені стало нецікаво. Я пішов додому. На столі лежали мої речі: книжки, олівці, шахи. І раптом я зрозумів, що ось зараз, цієї миті, я можу втратити всіх своїх друзів назавжди.
Дати відповідь на запитання.
-         Як хлопчик характеризує сам себе на початку оповідання?
-         Яку людину вважають скупою, а яку жадібною?
-         Скільки осіб бере участь у діалозі?
-         Як виділяються на письмі слова кожного співрозмовника?
                                                    РОЗРІЗНЯЙТЕ

Скупий
1.     Який уникає витрат. Скупому не хотілося витрачати гроші.
2.     Який неохоче дає щось. Такий скупий, що й снігу серед зими не випросиш.
3.     Стриманий у вияві чогось. Скупий на слова.
Жадібний
1.     Який прагне до чогось. Жадібний до знань.
2.     Який прагне до збагачення, наживи. Жадібний до грошей.
 складання і розігрування діалогу-розпитування
Зразок
- Наталко! Що ти найбільше полюбляєш робити у вільний час.
- Я люблю читати.
- А які твори тобі найбільше подобаються?
- Казки. А чим ти займаєшся?
-  Я люблю вишивати.
- І що ти вже вишила?
- Я почала вишивати рушничок.
- Колись навчиш і мене.
За зразком скласти і записати діалог-розпитування про свою улюблену справу. (6-8 реплік).
Скласти діалог, використовуючи даний початок.(3-5 реплік)(початок записати).
-         Привіт, друже!
-         Привіт!
- Що ти робитимеш завтра? Я хочу запросити тебе на день народження. Чи зможеш ти прийти?
Діалоги сфотографувати та надіслати.

Сьоме квітня 
Відновлення текстів із деформованою будовою.
1. Розташуй  та запиши речення  в  такій  послідовності,  щоб  вийшов  текст.  Добери  до  нього  заголовок.
                                      ______________________
 Так  і  працює  з  ранку  до  вечора.
 Ялиновий  шишкар  такий  яскраво – червоний,  немов  стигла  ягода.
 У  нього  дзьоб  міцний.
 Кінчики  його  у  протилежні  боки  зігнуті.
 Зачепить  він  лусочку  на  шишці,  відтягне  її – і  дістає  язиком  насінину.
2. . Редагування  тексту.
Прочитайте текст. подумайте яке слово повторюється у кожному реченні, як його можна змінити?
Змініть слово, яке постійно повторюється та запишіть відредагований текст

  У  лісі  ми  побачили  зайчика.  Зайчик  сидів  під  кущиком.  У  зайчика  куций  хвіст  і  довгі  вуха.  Зайчик  побачив  нас  і  побіг.
3.
Завдання сфотографувати та надіслати мені

Восьме квітня 
Поділ текстів на логічно завершені частини за даним планом.
Щоб дізнатися, що таке логічно завершені частини та що таке план, переглянь відео:


Виконай ряд поданих завдань:
Після виконання усних і письмових завдань, виконай тестові завдання:


Тринадцяте квітня
Складання простого плану тексту
1. Пригадай, що таке текст, та які елементи складають його будову, після цього виконай завдання усно:
Прочитати подані в двох колонках записи. У якій з колонок подано текст, у якій – окремі речення? Свою думку довести.


З покоління в покоління передавали українці перлини усної народної творчості. Це багатство поволі стікалось у духовну скарбницю народу.
З народних переказів і легенд ми дізнаємося про походження географічних назв.  У яскравих барвах оживає  минувшина Запорозької Січі та її лицарів.
По сьогодні кожен знаходить у легендах і переказах духовну поживу, переймається ще більшою любовю до свого краю й народу.
Легенда – жанр усної народної творчості, переказ про життя якоїсь особи або незвичайну подію, оповитий казковістю, фантaстикою. Слово до слова - і зложиться мова. Вовк сірий відзначається високим розвитком нервової діяльності, особливо гострим слухом і нюхом. Такий утвір природи, як Бердянська коса, є перлиною Азовського моря. Вечір пісню соловїну слухав і зірки ронив.
2. Пригадай, що таке абзац та як ділити текст на абзаци?
3. Розглянемо приклад поділу тексту на абзаци.
1 абзац
Чомга – водяний птах. Увесь час на воді проводить. Навіть гніздо у неї плавуче. Знайде чомга купу старого торішнього очерету, наносить туди м`яких корінчиків, пір`ячка й улаштує гніздо. У такому гнізді і пташенят виводить. Вони, як тільки вилупляться, відразу ж  плавати можуть.
 2абзац
Цілий день чомга з пташенятами по озеру плаває. А як малеча натомиться, залізе до матері на спину й сидить. Плаває чомга по озеру й пташенят на собі возить.(Г.Скребицький, В.Чапліна)
Chomga t10.jpg
3. Уважно прочитай та з*ясу, що таке план тексту!
В першому абзаці розповідається про чомгу і про те, як вона доглядає за пташенятами і влаштовує своє гніздо, а в другому – як вона плаває зі своїми пташенятами по озеру. В кожному з цих абзаців можемо прослідкувати мікротему(Те, про що розповідається у абзаці).
До кожного з таких абзаців можна добрати заголовок, а із цих заголовків – скласти план.

Чітко сформульовані, пронумеровані й належним чином записані мікротеми тексту становлять його план.План може складатися із розповідних, питальних, спонукальних речень.
4. Прочитай текст та план після тексту та добери і запиши у зошит заголовок і спиши план до тексту.
Українці дуже люблять васильки. Ці невеликі скромні квіти. В засушеному вигляді вони мають сильний стійкий запах.
Цілющі властивості васильків здавна відомі. Їх використовують як лікувальний засіб при високій температурі. З васильків роблять купель для дітей при багатьох хворобах.
Васильки є уособленням чистоти й прив’язаності. Вони згадуються в багатьох народних піснях.

Цей текст можна поділити на два абзаци, наприклад:
1.Васильки.
2.Лікарська рослина.
Ці два абзаци, які ми коротко назвали, називаються планом. Наш план налічує два пункти.
Vasulku t10.jpg
5. Склади план до наступного тексту та добери до нього заголовок.
Наші предки дуже шанували воду. Вважалося великим гріхом кинути у річку чи озеро сміття, каміння. Не випадково вода виступає неодмінним учасником багатьох свят. Не забудьмо при цьому і кроплення святою водою, Водохрещення і свято Івана Купала…При цьому шептали, промовляли: «Ішла баба із-за моря, несла цілий віз здоров`я, тому і цьому – шматочок, а тобі – увесь візочок».
Вода, вважалося, має велику цілющу силу: вона миє, очищає. Тому з лікувальною метою збирали росу, а воду брали у річці. І неодмінно до схід сонця – що до цього з неї ніхто не черпав.
Відерце опускали поволі у річку і тримали проти течії. З колодязя брали рано-вранці, стоячи спиною до заходу, обличчям на схід сонця. Додому йшли спроквола, не поспішаючи – не озираючись!
Беручи воду, промовляли : «Здрастуй, водо жива, земле родюча, колодязю батьківський! Благослови води набрати для зцілення людей наших, трударів і мучеників, Дай води од лихої біди!» Коли вмивали дитину, промовляли: «Мати моя, водо моя! Мати-водице, мати-водичко, умий доні личко!»
Ворожки-знахарки пришіптували біля хворого: «Водичко-водичко, омивай і зціляй. Як ти чиста і свята, моя ясна дитина, в святій воді омочена. Водичко,  о водо, з первовіку ти чиста!»(«Дванадцять місяців»)

Voda t10.jpg
Сфотографуй свою роботу та надішли мені! Бажаю успіху!!!
Чотирнадцяте квітня

Тексти різних типів: розповідь
1. Сьогодні, ти дізнаєшся, що таке текст-розповідь та його структуру, а для цього переглянь відео та виконай завдання подані у ньому(окрім останнього):

2. Виконай завдання 3 та 4 подані нижче. У вправах виконуй 1 та 2 завдання письмово
3. Напиши твір розповідь про домашнього улюбленця.
Виконану роботу сфотографуй та надішли мені! Бажаю успіху!!!
П*ятнадцяте квітня
Тексти різних типів:опис
Сьогодні ти дізнаєшся, що таке текст-опис та вчитимешся створювати тексти-описи.

1. Переглянь відео та виконай завдання подані у ньому: 

2. Письмово виконай вправу 9 (1 та 2 завдання)та вправу 10 (1 та 2 завдання)
Сфотографуй виконану роботу та надішли мені! Бажаю успіху!!!

Комментариев нет:

Отправить комментарий

ШАНОВНІ УЧНІ!!! Уважно прочитайте правила роботи з блогом!!! 1. На бокових панелях знаходите відповідний предмет.  2. Там обираєте с...