Четверте квітня
Розряди займенників за значенням: особові,зворотний,присвійні, вказівні,питальні й відносні, заперечні, означальні й неозначені.
Доброго дня, сьогодні на уроці ми дізнаємося про розряди займенників за значенням. Для цього виконай наступні завдання:1. Пригадай:
- Що таке займенник?
- На які питання відповідає займенник?
- Яким членом речення виступає?
2.За значенням та морфологічними ознаками займенники поділяють на 9 розрядів, яких? Розглянь схему та запам*ятай її:
3. Попрацюй з підручником:
- Виконай вправу 504(Спишіть речення, підкресліть члени речення, знайдіть займенники та користуючись таблицею, визначте розряд та надпишіть його над займенником).
- Виконай завдання:
1)Прочитай
текст. Випиши із нього займенники та визнач розряд за значенням.
Українська пісня! Хто не був зачарований нею, хто не
згадує її, як своє чисте, прозоре дитинство, свою горду юність, своє бажання
бути красивим і ніжним, сильним і хоробрим?
Українська пісня – це геніальна поетична біографія
українського народу. Це історія українського народу, народу-трудівника,
народу-воїна, народу, що цілі віки бився, як лев за свою свободу, що цілі віки
витрачав усю свою силу, свою кров, своє життя, як казав великий Шевченко, «без
золота, без каменю, без хитрої мови» на виковування в боротьбі свободи, права
на повноцінне життя, на виявлення в житті всіх своїх здібностей!
(За О. Довженком).2)Запиши прислів’я, подані в дужках особові займенники постав у потрібному відмінку, визнач розряд за значенням та надпиши над займенником.
1) Ви (я) просіть, а я собі не хочу. 2) Ми з (ти), як риба з водою. 3)
Комусь ніяково, а (я) однаково. 3) Є квас, та не для (ви). 4) Ти розказуєш
(він) про образи, а він (ти) про гарбузи. 5) Від неправди люди не мруть, та вже
(вони) більше віри не ймуть. 6) Лякали щуку, що в озері (вона) топить будуть.
7) Хоч поганий тин, та погано з (він).
3.Виконайте тестові завдання:
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: вивчить таблицю в підручнику с. 191.
Комментариев нет:
Отправить комментарий