Тема 3 Марина Павленко "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських". Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного.
Епіграф уроку
Життя окремої
людини має сенс лише тоді,
коли вона
допомагає зробити життя інших людей
красивішим і шляхетнішим.
Ейнштейн А.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
Організаційний момент.
Підготуйте зошити та запишіть:
Підготуйте зошити та запишіть:
Перше квітня
Марина Павленко "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських". Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного.
Емоційне
налаштування
Вправа «Мої асоціації».
Ви бажаєте
бути (якими?). Доберіть слова за першими літерами.
У
С
П
І
Х
Перевірка домашнього завдання.
1.
Прийом
«Незакінчене
речення»
Повість − це…
Казка − це…
Повість-казка − це…
Молодці! Я впевнена , що ви добре знаєте
літературні терміни.
Для того, щоб перевірити на скільки уважно ви прочитали твір, пройдіть опитування за посиланням:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdkcjj0uaNtGHv-DEZJmvKJG8NrmQT0KVimJeDhjorPHlpPfA/viewform?usp=sf_link
Мотивація навчальної дяльності
− Що таке життя, як ви розумієте це
слово?
− Діти, а ви чули таке поняття «сенс
життя»?
− Як ви його розумієте це поняття?
− Підберіть синоніми до цього слова.
−
У чому сенс життя на вашу думку?
Для
кожного сенс життя особливий, притаманний лише окремій особі. Він може полягати
в красивому способі життя, великій кількості грошей, комфортно улаштованому
майбутньому. А для когось, може, навпаки, сенс життя полягає в постійному
творчому пошуку нових технічних можливостей для всіх людей. Вони пишуть вірші,
а може, й величезні романи, складають неповторну музику, пісні.
Є люди,
які свій сенс життя бачать у створенні власної міцної та люблячої родини.
Створити таку сім’ю дуже важливо, адже лише в ній виросте здорова й вихована
дитина. Сенс життя −це важкий і дуже важливий
вибір, кожен робить його по-своєму, з огляду на свої індивідуальні можливості й
здібності.
Отже, кожна людина
вбачає сенс життя по-своєму.
Оголошення теми, мети
уроку
Пропоную вам розглянути слова такого епіграфа:
Життя окремої людини має сенс лише тоді,
коли вона допомагає зробити життя інших людей красивішим і шляхетнішим.
Ейнштейн А.
− Як ви розумієте зміст епіграфа?
(Відповіді учнів)
− Як ви гадаєте, про що сьогодні на уроці буде йти мова?
−
Сформулюйте тему
нашого уроку.
Сьогодні на уроці ми продовжуватимемо працювати над творчістю Марини Павленко. Тож відкрийте зошити і запишіть
тему нашого уроку.
− Сформулюйте мету уроку.
− Що ви чекаєте від уроку?
Основний зміст уроку
Життя… Таким коротким воно здається для людини. А як хочеться багато
зробити. Ще маленькою людина прагне самоутвердитися, пізнати нове, цікаве,
корисне, а потім, ставши дорослою, передати ці знання наступному поколінню. Кожна людина різна, індивідуальна. Тож і життя людей теж
різноманітне. Наші герої повісті різні,
тож і сенс життя їх теж різний. Наше завдання визначити головних героїв та
зрозуміти їх сенс життя.
2.
Складання характеристики персонажа
За зразком плану, складіть характеристику улюблених героїв твору:
План-схема характеристики персонажа.
1. Ким є герой твору, його вік.
2. Зовнішність образу.
3. Учинки, думки персонажа.
4. Риси вдачі.
5. Ставлення до нього інших героїв.
6. Ставлення автора до персонажа.
7. Ваше ставлення до цього
персонажа.
8.
Сенс життя героя.
Учитель
Молодці!
Ви добре охарактеризували героїв та визначили сенс їхнього життя.
Діти,
як ви гадаєте? Чи можемо ми змінити сенс
життя цих героїв?
Складіть
життєві поради для наших героїв.
3.
Складання життєвих
порад героям:
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
Розгадування
кросворду
Кросворд№1
1. Ім’я Софійчиної бабусі.
2.
Ім’я коханої дівчини Михайла Міщенка
3.
З кого почалося родинне прокляття Кулаковських?
4.
Ім’я дівчини, яка в дитинстві
була кволою.
5.
Ім’я лікаря-травматолога.
6.
Кличка лошиці.
1 л
|
||||||||
2 ю
|
||||||||
3
|
д
|
|||||||
4
|
и
|
|||||||
5
|
н
|
|||||||
6
|
а
|
Кросворд№2
1. Одноліток Софії із забезпеченої сім`ї.
2. Дівчинка-підліток, яка любить жити красиво.
3. Про кого любила читати казку Софія?
4. Як звали тітку Софії?
5. Як звали кота, якого принесла Софія?
6. Хто був першим власником коралів?
1
|
д
|
||||||||||||||||||||||||
2
|
р
|
||||||||||||||||||||||||
3
|
у
|
||||||||||||||||||||||||
4
|
ж
|
||||||||||||||||||||||||
5
|
б
|
||||||||||||||||||||||||
6
|
а
|
||||||||||||||||||||||||
Кросворд№3
1.
Що
перед весіллям загубила тітка Сніжана?
2.
Як
звали хлопця, якому подобалася Софія?
3.
Хто
у творі залишає сім`ю, дружину та синів?
4.
Хто
з хлопчиків подобається Софії?
5.
Хто
вийшов заміж за Корнія?
6.
У
кого були коралі спочатку?
1
|
р
|
||||||||
2
|
о
|
||||||||
3 д
|
|||||||||
4
|
и
|
||||||||
5
|
н
|
||||||||
6
|
а
|
Діти, давайте повернемося до епіграфа.
Отже, в чому повинен
бути сенс життя?
Підбиття
підсумків
1.Рефлексія діяльності
−
Чи відчули ви себе
успішними?
− Що ви зрозуміли сьогодні про себе?
− Які думки хотіли б висловити?
2. «Незакінчені речення».
Я ніколи
не буду …
Я буду намагатися …
Я хочу вірити …
Домашнє завдання
* Написати листа
головному герою про сенс його життя.
Повторити сюжет твору,
портрет героя
Третє квітня
Тема Марина Павленко «Русалонька із 7-в, або прокляття
роду кулаківських». Складання анкети головного героя.
Епіграф : «Життя окремої людини має
сенс лише тоді, коли вона допомагає
зробити життя інших людей
красивіше і шляхетніше.»
Ейнштейн А.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Подумайте і дайте відповідь:
-Хто є головною героїнею твору?
-Чому Сніжана довго перебирала женихами?
-Чому Сашко змушений працювати?
-Як хлопець ставиться до Софійки?
-Де Софійка взяла коралі?
-Як Софійка з’ясувала, що шафа — чарівна?
-У кого була закохана дівчинка? Чи відповідав хлопець їй взаємністю?
-Розкажіть, як живе родина Вадима.
-Чому Вадим уважає свою родину проклятою?
V. Робота з таблицею.
Письмово заповніть таблицю, використовуючи цитати із тексту:
«Незакінчені
речення». подумайте і скажіть:
Я ніколи не буду …
Я буду намагатися …
Я хочу вірити …
Домашнє
завдання
Написати твір-роздум «Сенс мого життя»
Комментариев нет:
Отправить комментарий