П'ятнадцяте квітня
Контрольна робота № 5. (Твір). «Ти знаєш, що ти - людина…» (твори
В.Симоненка, М.Павленкао, Л.Пономаренко)
2. Розгляньте таблицю та пригадайте «Роздум як тип
мовлення»:
У творі теза, як правило, міститься на початку
висловлювання. Але іноді перед нею ще буває невеликий вступ. Тому треба бути
уважним, формуючи основну думку.
В роздумі мовиться про причини ознак і подій.
Вступ і висновки можуть бути меншими за обсягом, але не можна скорочувати основну частину, бо тоді розкриття теми твору не буде достатнім.
3. Прочитайте:
Поради щодо написання твору:
1.
Зрозумійте, осмисліть тему майбутнього твору.
2.
На підставі заголовку до твору визначте його проблему.
Це й буде зміст роботи.
3.
Сформулюйте тезу, яка б відображала основну думку твору.
4.
Проілюструйте тезу необхідними прикладами або
доказами.
5.
З’ясуйте послідовність наведення аргументів (доказів).
6.
Уживайте вставні слова і словосполучення: на мою
думку, до речі, на жаль, по-моєму, отже, наприклад, таким чином; речення: «Я
вважаю», «Мені здається», які виступають засобами зв’язку між частинами
роздуму.
7.
Висновки, аргументи (докази) намагайтеся виділяти в
окремі абзаци.
8.
Перевірте написане, виправте помилки.
4. Підготуйте чернетку.
5. Оберіть одну із запропонованих тем:
o
«Чи варто за добро відповідати
жорстокістю» (за твором Л. Пономаренко «Гер переможений»).
o
«Чи заздрю я щастю Павлуся» (За твором О.
Стороженка «Скарб»).
o
«Хто доброго чоловіка минає, той щастя не
має» (за твором Б. Лепкого «Мишка»).
o
«Яким я уявляю людське щастя».
o
«Істинні та фальшиві цінності в житті
людини»
o
«Від чого залежить мій власний вибір».
6. На чернетці складіть план для свого майбутнього твору.
7. Напишіть твір на чернетці.
8. Перевірте його та вдоскональте.
9. Підготуйте подвійний аркуш та підпишіть його за зразком:
Контрольна робота №5
з теми "Ти знаєш,що ти людина?"
учня (учениці) 7 класу
ПІ у родовому відмінку
10. Розгорніть листок, на першому рядку запишіть тему, яку ви обрали(без лапок), нижче перепишіть план та твір.
11. Сфотографуйте свою роботу.
12. Надішліть на мою електронну скриньку: laganovskai61@gmail.com
УВАГА!!! роботи надіслати до 16.04.2020 до 13.30, роботи надіслані пізніше, або роботи,які не будуть підписані - НЕ ПЕРЕВІРЯЮТЬСЯ!
Зразок твору на тему «Яким я уявляю людське щастя».
Що таке щастя? Радість, дружба, гроші, любов, добро…
Кожна людина задумується над цим питанням і намагається знайти відповідь на
нього. Багатьох письменників також турбувало воно. На прикладі героїв своїх творів
вони намагалися дослідити їх прагнення бути щасливими, задоволеними життям.
Павлуся, героя твору О. Стороженко «Скарб», парубки
називали щасливим, хоча протягом свого життя він тільки їв та спав і нічого не
робив. Таким, як Павлусь, «Бог усе дає, а вони нудяться світом, не знають, що у
них є і чого їм треба».
Герой твору Б. Лепкого «Цвіт щастя» шукає квітку, яка
зробила б щасливою мати і його самого. І хоча хлопець виріс і дізнався про
відсутність такої квітки, все одно продовжує її пошуки. Він вірить, що щастя є
на світі.
Скупа людина теж щаслива, бо у неї багато грошей, але
ніякої користі з них не має. Господарі з твору Б. Лепкого «Мишка» відчувають
себе щасливими, коли наживаються на горі інших. Їм байдужа доля жебрачки та
багатьох таких, як вона.
О. Стороженко в оповіданні «Скарб» зазначає, що «…той
тільки щасливий, хто другому не завидує, а дякує Бога за те, що він йому
послав».
На мою думку, людина повинна робити добрі справи,
приносити радість іншим, цінувати дружбу, любити свій народ і рідний край. Це і
є щастя. Воно є в мені, у моєму ставленні до рідних, до своєї держави, світу.
Тому давайте творити добро, допомагати один одному,
цінувати кожну хвилину цього прекрасного людського щастя!
БАЖАЮ УСПІХУ!!!
Комментариев нет:
Отправить комментарий