19.05.2020

Дев*ятнадцяте травня
Повторення й узагальнення вивченого за рік "Лексикологія. Будова слова й орфографія"
  1. Давайте пригадаємо! (Дайте відповідь на запитання усно)
  1. Що вивчає лексикологія?
  2. Що таке лексика?
  3. Пригадайте, які слова називаються багатозначними 
  4. Пригадайте, які слова називають однозначними
  5. Що таке пряме значення слова?
  6. Що таке переносне значення слова?
  7. Що таке лексична помилка?
  8. Які слова називаються синонімами? 
  9. Які слова називаються антонімами
  10. Які слова називаються омонімами? 
  11. Які слова називаються паронімами? 
  12. Яке значення мають синоніми, антоніми, омоніми та пароніми в українській мові?
  1. Перевір себе! Переглянь презентацію за покликанням

  1. Виконай вправу. Прочитай вірші. Виписати багатозначні слова, пояснити їх значення, усно скласти з цими словами речення.
1. Як говориш, будь обачним:
Є слова багатозначні.
Ось вам відповідь жива:
Що то значить «голова»?
Має голову людина,
І тварина, і пташина,
Голова — це керівник,
Дуже цінний працівник.
Скільки значень? Скільки слів?
Слово лиш одне-єдине,
Значень... не одно — родина!
2. Багато є значень у слові «земля».
Земля — це Вітчизна твоя і моя,
І ґрунт, що орють весняної пори,
Земля — темно-бура складна речовина
І наша планета, це царство людини,
І суша, що вабить мандрівника в морі
І кличе його в водяному просторі.
3. Що це «вал»? Висока хвиля,
Що у морі на привіллі,
Гнана вітром, в час прибою
З берегом шука двобою.
Довгий насип із землі
Також валом нарекли.
А страшний снарядів шквал
Люди звуть вогневий вал.
  1. Виконай вправу. Погрупуйте: слова в прямому значенні запишіть в ліву колонку, а слова в переносному значенні – в праву. Складіть речення зі словами другої групи.

Рух поїзда, золота осінь, синє море, рух за мир, море квітів, золота обручка, вовчий апетит, ластівка летить, дитина іде, вовчий слід, час летить, підняти настрій.
5. Давайте пригадаємо. Дайте відповідь на запитання (усно).
  1.  Що таке основа?
  2. Що таке  корінь, закінчення?
  3. Що таке  суфікс? 
  4. Що таке префікс? 
  5. Які слова називаються спільнокореневими?
  6. Що таке форма слова?
  7. Якого значення словам надають префікси пре-, при-?
  8. Які слова називаються змінними? 
  9. Що таке незмінні слова?

  1. 6. Перевір себе! Переглянь презентацію за покликанням

7. Виконайте вправу. Творча робота. Від указаних слів утворіть за допомогою префіксів і суфіксів нові слова. Уведіть ці слова у два-три прості речення, ускладнені звертаннями, вставними словами (усно)
Полуниця, слово, стрічка, прізвище, мороз, розумний, старий, шити, хвалити, мудрий.
8. Виконайте вправу.  Розподільний словниковий диктант. Запишіть слова у два стовпчики: 1) змінні; 2) незмінні. Розберіть їх за будовою.
Багато, травневий, обсипати, найменший, рано, кіно, мрійний, пюре, шосе, амплуа, радіо, сніг, щоденник, підв'язка.
9. Виконайте вправу. Запишіть речення, вставляючи пропущені букви. Поясніть орфограми. 
Пр..красний лелека в польоті, і пр..красний його політ, ..хожий на бе..звучну мелодію, що завжди викликає захват (Є. Гуцало).
10. Сфотографуйте свою роботу та надішліть на електронну скриньку свого вчителя:
І група: fedorakaluda@gmail.com
ІІ група: laganovskai61@gmail.com

Комментариев нет:

Отправить комментарий

ШАНОВНІ УЧНІ!!! Уважно прочитайте правила роботи з блогом!!! 1. На бокових панелях знаходите відповідний предмет.  2. Там обираєте с...