13.05.2020 (ІІ урок)

Тринадцяте травня
Тренувальні вправи з теми"Відомості з синтаксису та пунктуації"
Доброго дня! Ви вже завершили вивчення теми "Синтаксис та пунктуація" і на сьогоднішньому уроці ми повторимо раніше вивчені правила для того,  щоб гарно підготуватися до контрольної роботи. Для цього виконайте ряд завдань:
1. Пригадайте, що таке однорідні члени речення та які розділові знаки вживаються при однорідних членах речення з узагальнювальним словом та без нього? (якщо виникають складнощі поверніться до параграфу 54-55 та повторіть правила)
2. Виконайте вправу. Запишіть речення, розставте пропущені розділові знаки, поясніть їх вживання. Намалюйте схему. Підкресліть однорідні члени речення відповідно до їх синтаксичної ролі.
1)Обізвалась трава голосами тисячі своїх жильців коників метеликів жуків.
2)Всі її (весну) щиро кохають і люди і пташки і дерева і комашки і ніжна травиця.
3)Надворі повсюди лежала роса на жовтій траві осінній на шипшині на круглій павутині попід стріхою


3. Пригадайте що таке звертання та які розділові знаки вживаються при ньому? Яким за будовою може бути звертання?(Якщо виникають труднощі поверніться до параграфу 57 та повторіть правила).
4. Виконайте І(усно) та ІІ(письмово) завдання поданої вправи:

5. Пригадайте, що таке вставні слова? Чи виступають вони членом речення? Які розділові знаки вживаються при них?(Якщо виникають труднощі, поверніться до параграфу 58 та повторіть правила).
6. Виконайте вправу. Спишіть текст, розставте пропущені розділові знаки. Поясніть значення вставних слів. підкресліть члени речення у третьому реченні:
Лікарські рослини збирали старі люди і звичайно діти. Кожна господиня мала вдома багато цілющої рослинності. Це звичайно материнка звіробій ромашка барвінок м'ята. Замість пігулок безумовно бабусі лікувалися відварами цілющих трав. Що й казати, ми бажаємо вам здоров'я, тобто гармонії між внутрішнім і зовнішнім світом.
7. Пригадайте, що таке складне речення? Які розділові знаки вживаємо між частинами складного речення(якщо виникають труднощі, поверніться до параграфу 60-61 та повторіть правила)
8. Виконайте вправу. Завершити складні речення і записати їх, ставлячи, де потрібно, коми. Підкреслити граматичні основи. Прочитати утворені речення, правильно їх інтонуючи. 
1. Сонце вже зійшло але...
2. Золоті промені сонця торкнулися дерев а ...
3. Осінь  урочисто прощалася із землею і ...
9. Пригадайте, що таке пряма мова? Які Розділові знаки вживаємо при прямій мові у різних випадах? (Якщо виникають труднощі, поверніться до параграфа 63 та повторіть правила).
10. Виконайте вправу. Трансформація складних речень на речення з прямою мовою. Замінити подані речення на речення з прямою мовою. Накреслити схеми, пояснити розділові знаки.(Записуйте вже трансформовані речення) Зразок. За словами Шота Руставелі, розум, почуття і свідомість тісно пов’язані між собою. Шото Руставелі говорив: «Розум, почуття і свідомість тісно пов’язані між собою». Схема: А: «П».
1) Говорять у народі, що життя прожити — не поле перейти. 2) Мені сказали, що щастя для кожного має свій вигляд.  3) В. Сухомлинський в одному з листів до дочки писав, що любов — це вічна краса і сила людська.
11. Пригадайте, що таке діалог та які розділові знаки вживаються при ньому? Що таке репліка? Що супроводжує репліку?(Якщо виникають труднощі поверніться до параграфа 64 та повторіть правила).
12. Напишіть діалог 4-6 реплік на тему: "Моє дозвілля на карантині".
13. Сфотографуй свою роботу та надішли своєму вчителю:
І група:fedorakaluda@gmail.com
ІІ група:laganjvskai61@gmail.com
Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи.
БАЖАЮ УСПІХУ!!!
БЕРЕЖІТЬ СЕБЕ!!!

Комментариев нет:

Отправить комментарий

ШАНОВНІ УЧНІ!!! Уважно прочитайте правила роботи з блогом!!! 1. На бокових панелях знаходите відповідний предмет.  2. Там обираєте с...