Шосте квітня
РМ Діалог, його розігрування відповідно до запропонованої ситуації спілку-вання, пов’язаної із життєвим досвідом учнів
Подумай та скажи:
· Яку роль у житті кожного відіграє спілкування?
· Від чого воно залежить?
· Як називається розмова двох і більше осіб?
· Як називаються слова кожного учасника діалогу?
· Як вести діалог?
Сприйняття і засвоєння матеріалу
Спостереження над мовним матеріалом
СКУПИЙ
Усі вважали мене добрим, та я був скупий. Мені, наприклад, було шкода віддавати свої речі, навіть непотрібні. Я казав: «Бери, будь ласка», а самому було жаль. Або приходив із гостей додому і починав шкодувати, що з’їв мало цукерок. Мені було дуже соромно, що я такий жадібний і скупий. Скоро мені стало зовсім тяжко віддавати свої речі.
Якось до мене підійшов Володя.
-Дай книжку почитати…
-Не можу. Сам читаю,- кажу.
-А потім даси?- питає Володя.
-Потім дам.
Петя попросив у мене олівці – помалювати, а Гена – шахи – пограти.
- Не можу дати. Сьогодні сам малюватиму,- сказав я Петі.
А Гені сказав:
- Увечері сам гратиму в шахи.
Через два дні Володя зустрічає мене і каже:
-Прочитав?
-Що?- запитую.
-Книжку.
-А-а-а! Ще ні. Я повільно читаю. Кожну сторінку.
-Ну добре. А коли закінчиш, даси?
-Дам.
Того ж дня до мене підійшов Петя.
-Сьогодні даси?- питає мене.
-Ні, не можу. Сам читаю.
-Що читаєш? – усміхнувся Петя.
-Книжку.
-Та я в тебе олівці просив,- нагадав він.
-А-а! Малюю ще, малюю!
Потім я зустрів Гену.
-Ну як? Зараз даси?- питає
-Ні, ні! Сам читаю! Тобто малюю! Тобто граю!
Після цього хлопці в мене нічого більше не просили.
Мені купили м’яч, і я вийшов з ним у двір. Хлопці грали у настільний теніс. Я прибіг до них, показав м’яча і запитав:
- Подобається?
- Хороший м’яч!- сказали хлопці й знову почали грати в теніс.
Від здивування я не знав, що робити. Я бачив, що хлопцям дуже хочеться пограти, та вони не просили м’яча. Я пограв трохи сам, і мені стало нецікаво. Я пішов додому. На столі лежали мої речі: книжки, олівці, шахи. І раптом я зрозумів, що ось зараз, цієї миті, я можу втратити всіх своїх друзів назавжди.
Дати відповідь на запитання.
- Як хлопчик характеризує сам себе на початку оповідання?
- Яку людину вважають скупою, а яку жадібною?
- Скільки осіб бере участь у діалозі?
- Як виділяються на письмі слова кожного співрозмовника?
РОЗРІЗНЯЙТЕ
Скупий
1. Який уникає витрат. Скупому не хотілося витрачати гроші.
2. Який неохоче дає щось. Такий скупий, що й снігу серед зими не випросиш.
3. Стриманий у вияві чогось. Скупий на слова.
|
Жадібний
1. Який прагне до чогось. Жадібний до знань.
2. Який прагне до збагачення, наживи. Жадібний до грошей.
|
Зразок
- Наталко! Що ти найбільше полюбляєш робити у вільний час.
- Я люблю читати.
- А які твори тобі найбільше подобаються?
- Казки. А чим ти займаєшся?
- Я люблю вишивати.
- І що ти вже вишила?
- Я почала вишивати рушничок.
- Колись навчиш і мене.
За зразком скласти і записати діалог-розпитування про свою улюблену справу. (6-8 реплік).
Скласти діалог, використовуючи даний початок.(3-5 реплік)(початок записати).
- Привіт, друже!
- Привіт!
- Що ти робитимеш завтра? Я хочу запросити тебе на день народження. Чи зможеш ти прийти?
Діалоги сфотографувати та надіслати.
Комментариев нет:
Отправить комментарий