06.04-10.04.2020

Шосте квітня
Контрольний письмовий твір-опис природи за картиною в художньому стилі 
Актуалізація опорних знань.
Пригадайте: 
1.     Які стилі мовлення вам відомі?Назвіть особливості кожного з них.
2.     Охарактеризуйте художній стиль мовлення.
3.     Які типи мовлення вам відомі?
4.     Охарактеризуйте опис. Які особливості цього типу мовлення?
5.     Які види описів ви знаєте?
6.     З якою метою письменники використовують описи природи у художніх творах?
7.     Пригадайте, які мовні засоби використовує письменник для опису природи.
 Підготовка до роботи над твором за картиною.
Розгляньте репродукцію картини С. Васильківського «Козача левада»:


 Розповідь   про художника.
Сергій Іванович Васильківський (1854 - 1917) – один із найвідоміших українських художників кінця ХІХ – початку ХХ ст.  Творча спадщина митця становить  більше як  три тисячі  полотен.
Народився на Харківщині (м. Ізюм). Професійну освіту здобув у Петербурзькій академії мистецтв. Виїхавши у пенсіонерське відрядження за кордон, удосконалював живописну майстерність. Подорожував Францією, Італією, Північною Африкою. Багато працюючи на планері, намагався передати колорит зображуваної місцевості, домогтися правдивості та емоційності. Після повернення на батьківщину поселяється в Харкові й повністю віддається розробленню української тематики.
Картини С.Васильківського зображують привільний  український степ,  тихі річки й ставки, краєвиди сіл та хуторів, розливи Дніпра та Дніпровських плавнів, затишних полян і левад. Відомий передусім як тонкий лірик, співець неповторної краси рідного краю. Зображував природу в її перехідних, мінливих станах. С.Васильківський не прагнув до розроблення в пейзажах соціальних мотивів, проте його картини сповнені такої чарівної краси й поезії, відзначаються такою витонченістю письма, що сміливо можуть змагатися з найдовершенішими зразками пейзажного живопису  в світовому мистецтві.
Подумайте:
·        До якого жанру живопису слід віднести картину?
·        Пояснити лексичне значення слова левада
(Левада - це затишний куточок рівнини біля ставу чи річки з луками та деревами).
·        Чому саме цей куточок  обрав для змалювання художник? Що міг вбачати С.Васильківський у таких левадах? 
·        Яка пора року зображена на полотні?  Який час доби? З чого це видно?
·        Що зображено на передньому плані картини? На задньому плані? 
·        Чим приваблює колорит полотна? Який настрій навіває картина?
·        До яких роздумів спонукає?
Уважно прочитайте:
Левадою в Україні звуть затишний зелений куточок рівнини  побіля водойми. Колись у таких місцях охоче спинялися на перепочинок козаки  та чумаки: тут можна було напоїти та попасти коней та волів. Часом поблизу левад  люди оселялися назавжди.
Для С.Васильківського такі місця мали велику вагу. Він вбачав у левадах, як сам казав, “людські гнізда”, образ України. 
Композицію (побудову) картини художникові підказав вигляд реальної левади, яких багато колись було поблизу Харкова. Писав художник з натури, навіть уже готовий твір виносив на луки, щоб ще раз перевірити окремі деталі. Працював без підмальовка, виключно кольором, що є ознакою найвищої майстерності. Писав картину протягом шести років.1
Уважно прочитайте пам*ятку:

Як працювати над створенням власного твору?

1.     Добре подумай над темою майбутнього твору, визнач, який обсяг матеріалу він охоплює.
2.     Визнач основну думку свого твору й намагайся провести її через усю роботу.
3.     Склади повний і чіткий план, дотримуйся його у процесі написання творчої роботи.
4.     Тему розкривай глибоко і всебічно.
5.     Дотримуйся послідовності у викладі думок.
6.     Висловлюй своє ставлення до того, про що пишеш, роби власні висновки, узагальнення.
7.     Дотримуйся пропорційності частин твору.
8.     Пиши охайно, акуратно, грамотно, не забувай про абзаци.
9.     Перевір написане, перепиши в робочий зошит.
Після опрацювання матеріалу уроку, у чернетку запишіть нижче поданий план та за планом напишіть твір-опис картини С. Васильківського "Козача левада", потім перевірте його. 
Після цього: 1. Візьміть окремий аркуш. 2. Підпишіть його у верхньому правому кутку (не підписані роботи - не перевіряються!!!). 3. Перепишіть план та твір. 4. Сфотографуйте. 5. Перейдіть за посиланням(Буде подано у кінці уроку!!) та прикріпіть фото свого твору. (УВАГА, якщо твір більше ніж 1 сторінка, підписаними у правому кутку має бути кожна сторінка!!!).
Свої роботи виконати та надіслати до 07.04.2020 до 10.00!!!(Роботи надані пізніше - не приймаються)!!!
Бажаю успіху!!!
ПЛАН
1.     Левада – затишний куточок рівнини біля озерця.
2.     Зображені на полотні пора року та доба.
3.     Соковита запашна трава.
4.     Воли біля невеличкого озерця.
5.     Трава випинається з-під сірого каміння.
6.     Селяни під деревом на другому плані картини.
7.     Зелена стіна лісу на обрії.
8.     “Козача левада” – портрет ясноокої України.

Сьоме квітня 
ЧИСЛІВНИК: ЗАГАЛЬНЕ ЗНАЧЕННЯ, МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ, СИНТАКСИЧНА РОЛЬ
На сьогоднішньому уроці ми познайомимось із цікавою частиною мови. Якою? Відгадаймо загадку
Я, відомо, дуже знатний,
Кількість можу означати
І порядок при лічбі,
Підкажу мерщій тобі.
Чи який, чи котрий , скільки –
Запитай мене лиш тільки.
Щоб не буть багатослівним
Називаюсь я … (числівник)

Число числівник назове,
У світ лічби нас поведе,
Ми навчимося рахувати,
І додавати, й віднімати.
Одна на світі Батьківщина,
І мати теж одна-єдина,
Над нами сонечко одне
Проміння шле нам неземне.
Земля одна, планет- багато,
На небі- тисячі зірок.
Шість буднів тижня -одне свято,
I безліч у полях квіток.
( Л.Лужецька)
Пригадай:
Скільки частин мови ми виділяємо?
За яким принципом і на які групи поділяються частини мови?
Скільки самостійних частин мови?
Назвіть вивчені самостійні  частини мови.
Скільки службових?
До яких частин мови належить числівник?
Де найчастіше ви натрапляєте на числівник?
 Число і слово поєдналися в числівнику. Про важливість цієї частини мови в щоденному спілкуванні годі й говорити. Без числівника не можна назвати точної адреси, визначити час будь-якої події. Числівник допомагає нам економно витрачати кошти, планувати день, тиждень і загалом упорядковує наше життя, вносить у нього розмірений ритм.
  Хвилинка-цікавинка
Середина XVIII століття М. Ломоносов вперше назвав числівник «особливою частиною мови», яка посіла восьме місце серед інших частин мови. А раніше числові значення позначалися іменниками. Багато числівників пішло від іменників, прикметників. Наприклад:
 П’ять – від іменника «п’ясть»(рука);
Сорок – іменник – мішок, у який вміщалося 40 шкірок соболів, саме стільки їх ішло на пошиття шуби.
Слово мільйон виникло так: купець Марко Поло повернувся додому після 24-річних мандрів, він багато розповідав про ті місця, де побував. Згадуючи про багатства Китаю, він до слова «мілле», тисяча, додав суфікс збільшення –он-е, і вийшло «мілліоне», тобто «величезна тисяча».
В Україні спочатку користувалися лише одиничними дробами. Називали їх так:
1/2 - половина
1/3 - третина
1/4 – четвертина
1/5 – п’ятина
1/8 - восьмина
1/9 – дев’ятина
1 ½ - півтора
2 ½ - півтретя
3 ½ - півчверта
4 ½ - півп’ята
5 ½ - півшоста
6 ½ - півсьома
7 ½ - піввосьма
8 ½ - півдев’ята
Що ж це за частина мови числівник? Та які морфологічні ознаки має? 
Щоб дати відповіді на ці питання ознайомтеся з новим матеріалом за підручником с. 164-165 та переглянь відео :


Деякі слова мають значення числа, але вони не належать до числівників. Зорієнтуватись у визначенні частини мови допомагає поставлене питання.
Розгляньмо таблицю.
Двадцятирічний, п’ятиденний, дев’ятиповерховий
який?
прикметник
Чверть, сотня, сімка
що?
іменник
Подвоїти, потроїти, подесятирити
що зробити?
дієслово
Усемеро, тричі, по-друге
як?
прислівник
  Закріплення вивченого матеріалу
: Утворити від кількісних числівників порядкові.(Письмово)
Дев’ять – дев’ятий
Один –
три –
сорок –
сто –
вісім –
чотирнадцять –
двадцять –
тридцять один –
Виконайте вправи за підручником:
Вправа 433 (І- усно, ІІ - письмово)
Вправа 436
Вправа 437(І- усно, ІІ, ІІІ- письмово).
Після виконання усіх усних та письмових завдань виконайте тестові завдання:



Десяте квітня
Числівники кількісні( на означення цілих чисел, дробові, збірні) та порядкові
Для того щоб розібратися, які є розряди за значенням числівників перегляньте відео, після чого ознайомтеся із правилами за підручником ст. 168

Після опрацювання правил виконайте письмово вправи:
вправа 440, 441, 444(І - записати числівники та визначити їх розряд, обидві групи, виконати завдання ІІ - з обох груп знайти числівники від яких можна утворити збірні числівники, утворити та записати їх.)
Після опрацювання правил та виконання вправ, виконайте тестові завдання :

БАЖАЮ УСПІХУ!!!

Комментариев нет:

Отправить комментарий

ШАНОВНІ УЧНІ!!! Уважно прочитайте правила роботи з блогом!!! 1. На бокових панелях знаходите відповідний предмет.  2. Там обираєте с...