12.05.2020

Дванадцяте травня
Валентина Чемерис. "Віталька+ Галя, або повість про перше кохання". Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору
  1. Розгадайте кросворд
Кросворд «Вітька+Галя…»
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
1 

2 






X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X

X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
3 




X
X
4 
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
5 




6 

7 
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
8 




X

X

X

X
X
X
X
X
X
9 



10 




X
X

X

X

X
X
X
X
X
X
X
X
X
X

X
X
X
X
X
X

X

X

X
X
X
X
X
X
X
X
X
11 






X
X
X

X

X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X

X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X

X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
По горизонталі:
1. Яку роль виконував Федько Котигорошко під час дуелі?  
3. Який подарунок ніс Вітька для Галі?  
5. Як у селі називали язикату Пріську Деркач?  
8. Яке прізвисько було у Котигорошка?  
9. Що взяв їз собою на побачення у кіно Вітька?  
11. Хто подав звук із волосся Галі?  
По вертикалі: 
2. Що мав купити для Галі Вітька?  
4. Кого переміг головний герой переглянутого кінофільму?  
6. Ім'я баби, яка лікувала селян зіллям.  
7. Випроводжаючи "свата", що поклала у кишеню мама  Галі?
10. Звір, який утік із Одеського зоопарку.  
 2. Дайте відповідь на запитання (усно)
  1. Які проблеми автор порушує у цьому творі?
  2. Ці проблеми є дитячими чи дорослими?
  3. Як герої справляються з труднощами, де шукають підказки?
  4. Якими постають дорослі у творі?
  5. Як ви вирішили б проблему Вітьки?
  6. *Чому, на вашу думку, розповідаючи про перше почуття, автор повісті часто використовує комічні ситуації?
  7. Який спосіб розвитку стосунків вам здається кращим – живе спілкування чи цифрові технології? 
  8. Виконайте вправу. Поєднай фразеологізм із твору і його тлумаченням
  1. C:\Users\damirok1200\Downloads\народна мудрість вправа.png


  1. Заповніть таблицю.
Смішне
Сумне


Прочитай уважно! 
У творі автор майстерно використовує позасюжетні елементи як додаткові засоби впливу на читача (інтригуючий заголовок, епіграф, авторські відступи, портрети героїв, лист із редакції тощо). Переповідає історію кохання у творі оповідач. Складається враження, що це дорослий чоловік, який уже пережив перші почуття, тому часто йому хочеться втрутитись у перебіг подій і щось порадити Віті чи застерегти його від хибних кроків. Оповідач дотепний та іронічний, але ставиться до своїх героїв доброзичливо й зі співчуттям. Майстерно зображуючи комічні ситуації, автор використовує цілий арсенал прийомів: створює смішні та парадоксальні ситуації; поєднує в розповіді комічне й драматичне, високий і низький стилі; вживає відповідну лексику та гру слів; поєднує невідповідність стилю мовлення й обстановки, у якій це сказано; натякає або вибудовує ланцюжок думок, що викликають смішні асоціації; перераховує різнорідні предмети в одному ряду; використовує спеціальні риторичні фігури тощо.
Композиція та сюжет: повість про перше кохання» складається з двох частин: перша називається «Дуель», друга — «Голуба куниця». За жанром кожна з них — це оповідання, тому що сюжет однолінійний, події відбуваються протягом короткого проміжку часу, діє невелика кількість героїв. Тому слово «повість» у заголовку потрібно розуміти як синонім до слова «розповідь», а не як визначення жанру твору. У розділі «Дуель» автор майстерно розташовує елементи сюжету. Події починаються надвечір 24 липня 1964 р., а завершуються наступного дня, 25 липня, хоч насправді охоплюють значно триваліший проміжок часу. Автор починає з епізоду, найближчого до кульмінації: наступного дня головний герой Вітька Горобець битиметься на дуелі. З ким? Чому? Навіщо у XX ст. з’ясовувати стосунки в такій застарілій формі? Ці та інші питання відразу виникають у читача і спрямовують його увагу на пошук відповідей. І поки сам дуелянт спить, автор, як у кіно, починає «відмотувати» назад стрічку подій, щоб пояснити причини дуелі. І тільки після того, як вони з’ясовані, події починають розгортатися послідовно без часових «розривів». 

  1. Напишіть «Паспорт твору»
C:\Users\damirok1200\Downloads\аналіз твору.png









C:\Users\damirok1200\Downloads\вправа.png
Сфотографуйте свою роботу та надішліть на мою електронну скриньку: laganovskai61@gmail.com
УСПІХІВ!

БЕРЕЖІТЬ СЕБЕ!

Комментариев нет:

Отправить комментарий

ШАНОВНІ УЧНІ!!! Уважно прочитайте правила роботи з блогом!!! 1. На бокових панелях знаходите відповідний предмет.  2. Там обираєте с...