Доброго дня, шановні п*ятикласники, для
того, щоб вивчити новий матеріал або
повторити пройдений, уважно читайте та
виконуйте завдання!
УВАГА!!! Усі письмові завдання виконуємо у
робочих зошитах.
У зошиті записуйте дату й тему та починайте
виконувати завдання, якщо виникатимуть
питання, ставте їх у коментарях або у
телефонному режимі!!!
Бажаємо успіхів!!!
17.03
Тема: РМ. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу».)Пригадайте
Які є
типи мовлення?
-
Особливості роздуму як типу мовлення.
Роздум — це зв′язний текст, що характеризує логічно
послідовний ряд думок, міркувань, висновків на певну тему.
Характерною ознакою тексту-роздуму є перебування речень у відношеннях причини й
наслідку (обґрунтування, пояснення думки, висловленої в іншому реченні).
Роздум
зазвичай складається з трьох частин. Це:
-
Теза — частина, що містить
думку, яку треба довести чи пояснити (вступ).
-
Докази — аргументуюча,
пояснювальна.(основна частина).
-
Для підтвердження основної
думки слід добирати якомога більше вагомих доказів.
-
Висновок (як правило,
збігається з думкою, висловленою на початку тексту).
Для закріплення матеріалу перегляньте відео : https://www.youtube.com/watch?v=YuCYIz_EDII
Для закріплення матеріалу перегляньте відео : https://www.youtube.com/watch?v=YuCYIz_EDII
Теза (вступ) : Я думаю, що...; мені здається, що...; я вважаю, що...
Аргументи: Чому? Тому що...; по-перше,...; по-друге,...
Докази : Хочеться згадати твір...;
наведу приклад з власного життя
Висновок : Отже,...; підсумовуючи, можна зазначити...
Що таке план? Як його скласти?
Завдання:
Оберіть одну із запропонованих тем, у зошиті складіть план та до нього напишіть твір-роздум
«Чому людина має бути чемною»,
«Чого не можна купити за гроші»,
«Чому потрібно берегти природу».
18.03
Пунктуаційна помилка
та її умовне позначення (практично). Тренувальні вправи з теми: «Словосполучення. Речення»
Більшість людей,
занедужавши, одразу біжать до аптеки за таблетками, а перевтомившись —
вітамінами. Між тим забувають, що природа подбала про це й дає чудові вітаміни
та навіть ліки у вигляді овочів і фруктів. Японці при застуді варять овочевий
бульйон із моркви, цибулі, селери та інших сезонних овочів і вживають як ліки.
Нам усім, мабуть, слід подбати, щоб у нашому раціоні було достатньо вітамінних
продуктів, що підтримуватимуть і зберігатимуть здоров’я. Про користь овочів і
фруктів поміркуймо на сьогоднішньому уроці, грамотно оформлюючи в письмовій
формі свої висловлювання.
Повторення теоретичного матеріалу
Усно
дайте відповіді на питання:
Який
знак:
1) Фіксує кінець речення, а також
передає питальну інтонацію.
2) Свідчить про закінчення думки
в розповідних реченнях.
3) Ставиться в кінці речення і
передає окличну інтонацію.
4) Ставиться в кінці речення і
передає незакінчену думку, багатозначність сказаного.
5) Ставиться при переліченні,
перед а, але, що, щоб; не ставиться між підметом і присудком.
Вивчення нового
матеріалу
Записати визначення:
Пунктограма - це правила вживання того чи іншого розділового
знаку згідно з загальноприйнятими правилами.
Можна виділити основні види
пунктограм:
⇒Розділові знаки в кінці речення.
⇒Тире між головними членами речень.
⇒Розділові знаки між однорідними членами.
⇒Розділові знаки при звертанні (вставних, вставлених конструкціях, відокремлених членах) тощо.
Робота з текстами
1. Прочитайте текст. Запишіть
перші два абзаци й підкресліть
граматичні основи речень. Назвіть пунктограми.
Один із найкорисніших продуктів —
морква. У ній міститься найбагатше джерело вітаміну А. Цей овоч поліпшує
травлення, апетит, структуру зубів.
Огірок має такі цінні
властивості, як поліпшення росту волосся, зміцнення серця і судин. Корисний при
отруєннях, адже виводить шкідливі речовини з організму.
Баклажан називають овочем
довголіття, оскільки вітаміни й мінерали, що в ньому містяться, допомагають
впоратися з багатьма хворобами.
Гарбуз нормалізує обмін речовин,
ріст клітин, зміцнення кісткової системи та зубів. Містить велику кількість
заліза.
Цибуля та часник — корисні для
печінки, судин, серця; зміцнюють імунну систему.
2. Опрацюйте текст. Визначте головну думки. Знайдіть пунктуаційні
помилки. Випишіть речення у яких є пунктуаційні помилки,
виправивши їх.
Яблука
зміцнюють імунну та нервову системи, знижують ризик захворювань серця і судин. Містять
велику кількість вітамінів і мінералів. Груші, здатні підвищувати захисні сили
організму, протистояти інфекційним захворюванням, мають протимікробні
властивості. Мають високий вміст заліза, корисні для серця. Абрикоси дуже
корисні для зору містять велику кількість вітаміну А. Їх називають серцевим
фруктом. Вони поліпшують пам’ять і роботу мозку. Банан — незамінний продукт
для нервової системи. Магній, що міститься в бананах, зміцнює нервову систему.
Ягоди — це джерело вітамінів, і корисних мікроелементів. Найбільш корисними для
мозку, вважають смородину, малину, полуниці. Вони заряджають мозок і поліпшують
пам’ять, що дуже важливо у нашому житті. А також сприяють поліпшенню кровообігу
в організмі. Відомо, що недостатнє кровопостачання мозку, часто впливає на
рівень розумових здібностей.
3. Прочитайте текст. Усно поділіть його на частини, складіть план та запишіть його у
зошит.
Найбільш шкідлива їжа — чіпси та сухарики.
Через особливості приготування в них утворюється безліч шкідливих речовин, що
можуть призвести до страшних недуг, підвищують ризик серцево-судинних
захворювань. Дуже шкідливими є приправи та ароматизатори, які до них додаються.
Фаст-фуд — швидка їжа — призводить до порушення травлення, ожиріння.
Газовані напої — суміш цукру,
хімії та газів. Містять цукрозамінник, що за умови вживання у великих дозах
сприяє розвитку психічних захворювань. Такі напої не втамовують спрагу, а
тільки посилюють її.
Ковбаса, копченості містять
ароматизаторів і барвників більше, ніж м’яса. А один шматочок копченої ковбаси
містить стільки фенольних сполук, скільки людина вдихає в місті за рік! Фенол
украй токсичний.
Шоколадні батончики — значна
кількість калорій у поєднанні з хімічними добавками, генетично модифікованими
продуктами, фарбниками й ароматизаторами.
Майонез, кетчуп, соуси містять
мало натуральних інгредієнтів. Натомість мають великий вміст жирів, хімічних
добавок, що у разі частого вживання призводять до ожиріння та порушення
травлення.
Для
того, щоб виконати наступне завдання, перегляньте наступне відео:
4. З першого
тексту випишіть 10 словосполучень (див. Вправа 1) та визначте в них головне та
залежне слово, над кожним словосполученням надпишіть до якої частини мови
належить головне слово.
УВАГА !!!
Усі завдання виконуємо у робочому зошиті!!!!
Усі завдання виконуємо у робочому зошиті!!!!
Після виконання усіх вправ, виконайте тестові завдання за посиланням:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc00WqqgBdus4m9uZ4-kgVUyilw2OgmXiG4YPF8umFlpMWnhg/viewform?usp=sf_link
23.03
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc00WqqgBdus4m9uZ4-kgVUyilw2OgmXiG4YPF8umFlpMWnhg/viewform?usp=sf_link
23.03
Тема. Другорядні члени речення
№1 Творче
спостереження на основі тексту. ПРОЧИТАТИ ТЕКСТ
„Що це є Батьківщина?” - спитала
Оля у батька. А тато радо
відповів: ”3най , батьківщина - це ріка, що серед поля, поза селом, ген, попід
лісом, тихо плине. Це в саді нашому дерева,
зілля, квіти. Це на ланах пшениця золотокоса. Це той, що віє з піль, пахучий,
теплий вітер.
Це на левадах скошена трава в покосах. Це
рідна мова - скарб, якого ти не згубиш. Це небо, синє вдень,
а серед ночі темне. Це, моя
Олю, усе, що ти так щиро любиш”.( Б. -І. Антонич)
- Пригадайте,
що з уроків української мови в початкових класах вам відомо про другорядні
члени речення? На які питання вони відповідають?
-
Як
графічно позначаються в реченні?
Для закріплення знань з молодших класів перегляньте відео за посиланням:
-
До виділених слів поставте запитання,
визначте їх роль у тексті. Яким би був текст без них?
-
Який висновок можна зробити про роль
другорядних членів речення?
Ви
вже повторили відомий вам матеріал про
другорядні члени речення.
№2 За допомого правил уміщених у параграфах 51(ст. 150),
52 (ст. 152), 53 (ст. 155) заповнити подану нижче таблицю, накресливши її у
зошитах.
Другорядні
члени речення
|
Додаток
|
Означення
|
Обставина
|
На
які питання відповідають?
|
|||
Що
означають?
|
Вивчити заповнену таблицю
№3 Виконати
вправи за підручником
Впр.
402(І, ІІ завдання)
Впр.
403(І, ІІ завдання)
Впр.
408(І, ІІ завдання)
Впр. 411
(І, ІІ завдання)
Впр. 419
(ІІІ завдання)
Впр. 423
Після виконання усіх письмових завдань, виконайте тестові завдання за посиланням:
Комментариев нет:
Отправить комментарий